Müşterilerle İlişki Kurma

Müsteri memnuniyeti




Firmaların toplam gelirlerinin % 80 nıni müşterilerinizin % 20 sinden gelir. Müşterileri işletmenize ve markanıza aşık etmenin yollarına bakarak bu oranı artırın ve ödülü alın. Bütün müşterilerin bir kaydını tutun. Onların özel gönleri, ilgi alanları nelerden hoşlanır nefret eder. Ailesini isimler ve adları mesleği ve hayata bakış acısını analiz edin.

Mevcut müşteriyi elde tutmak;  yeni müşteri bulamak dan dan daha kolay. O nedenle size kar bırakan müşteriyi neye mal olursa olsun elinizde tutmalısınız, Yeni müşteri için reklam, tanıtım gibi giderler den kurtulursunuz hata onlar bile sizin adınıza reklam yaparak sizlerin sadık müşteri kitlenizi artır

İlgili olun kendisi ve işletmeniz, ürünleriniz için düşüncelerini sorun. İlk gelen ürünleri hizmetleri denemesi için onlara öneriler de bulunun. İndirimli ürünler veya özel fiyatlarla hizmet edin.  Ortak duygular ve ilgi alanları bulun ve faaliyetler gösterin. Özel günlerinde hediyeler. Bayram da kutlamalar göndererek sürekli iletişim halinde olmanız sizler acınız dan bir kazanç dır. Samimi olun dürüst olun. İnsan, insanlar la iş yapar. Bir ürünü geri vermek isterse zorluk çıkarma dan kabul edin

Unutmayalım onlarında seçme hakkı var. Sizden memnun kalmazlarsa rakipleriniz dağ başında da olsa;  onlara giderek sizlere ceza veriler. İşletmenizin giderlerini ödeyen onlar. Siz değilsiniz. Müşteri olmaz işe sizin orada olmanızın bir anlamı yok zaten orada duramazsınız da. Müşterilerinizi sürekli takip edin bir memnuniyetsizlik varsa hemen gidermenin yollarını bulun memnun kalmayan müşteriye ücretsiz hizmet ve ürün sağlayarak gönlünü almanın ve şikâyetleri dinleyerek onları kendinize bağlamak için fırsat kolayın.

Ekibiniz güler yüzlü düzgün konuşan tatlı dilli insanlar dan oluşturmak en önemli kural dır özelikle hizmet sektöründe  suratı asık art niyetli bir insana hem kimse güvenmez ve hemen oradan çıkmak isterler. Ben bir bakıp geleyim, cüzdanı evde unuttum, parayı yanıma almamışım gibi bahane bulup daha sonra uğrarım der ve siz de çok beklersiniz geri gelmesini. Komaya giren insan sağlığına kavuşarak yaşamaya devam eder ama giden müşteri bir daha gelmez.  


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder