Bizde Akılı Çok, İşe Gelince Ortada Kimse Yok

Aklının yaptıgı,  akil insanlar








Her toplumda mı bir tek bizim toplum da mı var? Bilmiyorum ancak bizim toplumda bol miktar da var hem de aramana da gerek yok onlar sizi bulur. Bizim insanlarımız çok zeki ve akıllı hem de beklenen den çok bu iyi de bir de bunu genç nüfus potansiyel de eklenince yapamayacakları bir şey kalmıyor ancak herkesin işinde uzman olması lazım. 

Aklınıza hangi alan gelirse bizim insanımıza sorun kesin söyleyeceği çok sözü vardır. Her iş de her konuda bilgiye sahipler ve en iyi kendileri bilir! İş, siyaset, yönetim, askeri hata tıp, din bile sorun söylesinler. Bilir kişiye ve işin uzmanına gerek yok. Onlar kendilerinin doktoru, avukatı, öğretmeni, psikologu, her şeyi olurlar kimseye danışmaya gerek yok.

Bu kişiler bir bardak çay içene kadar şirket kurarlar, devleti kurtarırlar, borçları öderler, yüzlerce kişiyi as ve iş sahibi yaparlar. Olmadı evlendir üzerinde bir de ev, araba verirler. Sanki kendilerinden başka akıllı insan yok o konun uzmanları onun kadar düşünemezler. Kendilerine işin o kadar da kolay olmadığını söylediğinde de seni bile zor durumda bırakacak kelimeler kullanırlar. Siz de iş yok derler.

Bu düşüncede ki insanları tanımak son derece kolay dır. Onlar da bir cahil cesareti var. Hiçbir işi bitiremezler söze gelince çok laf işe gelince yok olurlar. Her zaman kıvırmak için bir nedenleri var bu konuda hiç sıkıntı çekmezler. Kendilerine bu işin aslında böyle olduğunu ve bu şekilde yaparsan daha iyi sonuç alırsın dediğinde tehditkar Bir bakışla sen benim kim olduğumu zan ediyorsun ben bu hayat öğreneceğim her şeyi öğrendim der. Ben bilmem kaç yıldır bu işi yapıyorum senin bildiğin kadar benim unuttuğum var kelimeler adeta seri şekilde bir nefes almadan konuşur.

Her işi kendileri yaptığı için danışmanlara da öğretmenlere de gerek duymazlar. Çocuğun eğitim için anaokuluna gönderip kim para verecek. Danışmana ne gerek var zaten ben biliyorum onlara ücret ödeyecek göz var mı bende derler. Kendilerinin 100 birime hal edeceği bir işi uzmanına 2 birim bedel ödemek için gider o işi 120 birime mal eder sonra da danışman parası vermedim diye ortalık da dolanır. Sonrada kendisine toplam maliyetini öğrenir ama iş iş den geçmiştir.

Böyle insanları karar mekanizmalarında ve yönetim kademelerinde değil de beden gücü gerektirecek iş de çalıştırmak en akıllıca olanıdır .

Yorumlar