İflas Etmekten Nasıl Kurtuluruz.


Neden iflas edilir, Nakit sıkıntısı


Bir firmanın iş yapma potansiyeli işletme planına, konuma ve sektörüne bağlıdır. Bu kriterleri de yönetici veya girişimci belirlediği için sistem dışı risklerden etkilenerek işletme faaliyetlerine son verebilir. Bu  iflas etmiş anlamına gelmez, başka bir sektöre odaklanmak veya bir bölgedeki faaliyetlerine son verme kararı da olabilir.  Planlamanın en önemli maddelerinden biri de işletmenin faaliyetlerine hangi şartlarda son verileceğini belirlemektir.  Diğer kalan bütün riskleri işletmecinin niteliklerine bağlıdır. İyi bir Yönetici çok iyi planlama ve organize etme yeteneğine sahip olmalıdır.

İyi bir yönetici kaos ortamında kendini beli eder. Her şeyin normal olduğu bir zamanda yöneticilik yapmak kolaydır. Ondan dolayı sorunlar olduktan sonra çözüm üzerine yoğunlaşmak yerine, sorunların oluşmasını engelleyici tedbirler alınmalıdır. Eğer yönetici yeteri kadar konusunda yeteriz ise bir noktada istenmeyen durum ile karşı karsıya kalır. Aslında iflas gelirken bağır bağıra ben geliyorum der. Bunu emarelerine bakarak tespit edilebilir. Bu durumu görmemek veya ertelemek sorunu daha büyük hale getirir.

Öncelikle içinde bulunulan durumun bir analizi yapılmalı. Sorun nerede ve neden oldu? Çözüm olarak neler yapılabilir. Sektör doyum noktasına ulaşmış ve daralmaya başlayarak kar oranları düşüyor veya daha karlı sektörlerde fırsatlar var işe devir etmek daha cazip gelir.  Bunun yerine yeniden yapılanma, dışarıda iş yaptırma ve küçülme seçenekleri de olduğu gibi başka bir firma ile ortaklık da kurulabilir. Bu seçeneklerin hepsi de değerlendirilmeli ve ona göre bir karar alınarak uygulanmalı. Bunlardan hiç biri da uygun olmadı ise iflas erteleme başvurusu yapılabilir. Ancak bu çok zayıf bir ihtimaldir.

İşletmenin bu duruma gelmesi, yönetici için tam anlamı ile korkutucu bir durumdur. İşletmenin her bir birimi hayati öneme sahiptir. Ancak en önemli birimleri nakit yönetimi, üretim, insan faktörü ve maliyet kontrolüdür. Bu birimleri etkili kullanılmalıdır.  Kar marjı düşük ürünler ve hizmetleri yeniden yapılandırmak, İnsan faktörünü etkin kullanılması için gerekenlerin yapmak ve Nakit yönetimi bir daha yapılandırılmalıdır. Bunun içi borç yapılandırılması için ham madde tedarikçilerine ve çalışanlara birlikte ortak bir noktada karar verilmelidir. Gelir/ gider oranı ve insanlar arasında ki durum, ödemedeki aksaklıklar giderilmelidir.

Bir firmayı yeniden yapılandırmak ve iflastan kurtarmak çok kolay olmasa da zor da değil. Önemli olan sorunları görmek ve doğru kararlar alarak uygulamak dır.  Bu zamanda işinde uzman birilerinden yardım almak daha iyi kararlar almanızı sağlar. Asla umutsuzluğa düşülmemeli! Üstelik bu noktaya geldiğinizin nedenlerini iyi belirlerseniz sizlere bir daha aynı hatayı yapmanıza kendinize imkan vermezsiniz. Yeniden bilgisiz ve tecrübesiz başlamaktansa beli bir  birikimle başlamak sizi daha hızlı yol almanızı sağlar. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder