Zenginlik Üretime, Fakirlik Ne İçin Tükettiğimize Bağlı!

Uluslar arası pazarlar,



İş dünyası için sınırlar yok, dünya küçük bir köy gibidir. Bu köyde firmalar alanları sürekli değişmekte ve büyük traktörler gibi her biri alabildiğince kendilerine yer edinmek için rekabet ediyorlar. Üstelik bu traktörlerin bir sahibi ve sınırları da yok ve direksiyonda kim olduğu beli değil. Bu durumda fakirler daha fakir olurken zenginler daha zengin oluyor. Bir taraf üretim yapıyor bir taraf da tüketim yapıyor. Önemli olan sizin ne için tüketim yaptığınızdır.

Her işletme ve birey gelir getirmek için tüketim yapmak zorunda. Tüketim olmadan hayat devam edemez. Belki nefes almadan kısa bir zaman da olsa yaşam devam eder. Ancak nefes aldığımız her an bir tüketim yapmak zorundayız. Bu hayat kuralı doğmadan önce başlar ölümden sonra da bir miktar devam eder. Tüketim üretim yapmak için ve tüketimden çok üretim yapıyorsanız zenginleşirsiniz. Hiçbir firma tam anlamı ile her ürünü kendisi üretemeyeceği için bir birilerine bağlı kalıyorlar. Üretimi tamamlamak için firmalar ara ürün, makine, ham madde ve insan gücü kullanarak tamamlayıcı ürünler elde ederler.

Üretim hizmet ve ürün olarak ikiye ayrılır. Ürün üretimin hizmet üretime göre pek çok üstün yönleri vardır. Ürünler stoklama yapıla bilir.  Başka bir yerde üretim yaparak başka bir yerde satısını yapabilirsiniz. Beli bir standartlaşmaya ve kalite kontrol kavramını sağlayarak maliyetleri etkili bir şekilde kontrol edebilirseniz. Bu şartlarda başka bir ülkede üretim yaparak en uzak bir ülkede satış yaparak ker elde edersiniz.  Her ne kadar hizmet sektöründe de aynı şartlar olsa da üretim ile tüketim bir arada olduğundan ve standart bir biçimi ve insanın hizmet anlayışı değişik olduğundan dolayı müşteri memnuniyeti zor oluyor. Ayrıca stoklama ve nakliyat olmadığından dolayı talebe göre üretim yapmak zorunda bu durumda maliyetleri artırıyor.

Türkiye’ de işletme kurulumu sırasında daha çok bir firmanın bayiliğini yada bir  franchising (Temsilcilik) sisteminin içinde yer almak istiyorlar. Bayilik ve temsilcilik almanın bir çok avantajlı yönü vardır. Bunların bir üst seviyesi Ülke bayiliği yada bölge distribütörlük seklinde gerçekleşmekte Bunlarda bir alt sistem kurarak son tüketiciye ulaşıyorlar. Böyle bir yapının içinde yer almanın en büyük avantajı üretim için ve başlangıç sermayesinin az olması, Beli bir marka tutkunu ve bilinirliğinden dolayı hazır müşteri ve reklam, pazarlama, işletme sistemlerini hazır olduğundan dolayı araştırmaya, sistemi test etmek gibi olumsuz durumlara karşı yatırımcıyı ve işletmeciyi korumasıdır. İşletme sistemini oluşturmayanlar içi en iyi seçenektir.

Olumsuz yanı franchising  veya bayilik veren firmanın kurallarına uymak zorunda aksi durumda anlaşmalar iptal ediliyor. Firmalara göre değişmekle birlikte beli bir kota, eğitim, ürün alımı, reklam payı, tabela, isim hakkı ve teminat istenmek de. En büyük olumsuz tarafı işe beli bir bölgede faaliyetleri göstermek zorunda olmaları. Bunun yanında yüksek kar marjlarda artı olarak eklene bilir.

Sistemi oluşturmak ve koordine etmek, ürün geliştirmek , dağıtım ve pazarlama, markalaşma gibi faaliyeteler hep bu firmanın üzerinde olmak da ve çok yüksek yatırım sermayesi gerekmek de bunun yanında ürün başına bayilik verdiği firma kadar kar marjı kalmıyor. Ancak bayilik verdiği yada alan kurum beli bir bölgede kaldığı için karı da çok fazla bir değişkenlik göstermez ve Pazar hemen hemen belidir. Üretim yapan firmanın kar oranları düşük olmasına rağmen daha fazla ciro ve daha fazla kar yapar. Çünkü bir bölgede değil bir ülkede yada bütün dünyada faaliyet göstere bilme olanağı vardır. İhracat yaparak, başka ülkelerde bayilik ve temsilcilik vererek riski bir miktar da bunların üzerine dağıtarak kendini korur.

Bir işletme düşünün % 70 kar marjı ile ayda 1000 tane ürün satsın. Maliyetler ve ödemelerden sonra vergi ve en sonda net kar oranı da % 20 ile %50 lere kadar düşmek de. Bunun yanında dünya çapında faaliyet gösterse ve en az 2 ülkeye ihracat yapsa ve her ülkede 100 tane temsilcilik verse ve her temsilci de 1000 adet ürün satsa ve her üründen sade % 20 kar sağlasa burada korkunç bir rakam çıkıyor. Ondan dolayı her zaman en zenginler üretim yaparak ihracat yapan firmalardan oluşmak da. Ondan dolayı bir temsilcilik yada bayilik almak yerine üretim yapmak toplumu ve firmayı zenginleştirir. Ya dünyada tekel olan bir üretim yapmak ki bu da imkansız yada ülke dağıtımı alınmalı.




Yorumlar