Danışman ne iş yapar Satıcıdan Farkı nedir?

İşletme danışmanı


Son zamanlarda özelikle emlak sektöründe bir danışmanlık furyası aldı başını gidiyor. Kimle konuşsam herkesin kartında bir danışman etiketi yazıyor. Yeni anlayış bu; kartvizite satışçı yazmak yerine danışman yazdın mı iş tamamdır. Ondan dolayı da danışman kelimesi ile satışçı kelimesi iç içe girdi ve anlamsızlaştırılıyor. O zaman diyeceksiniz ki ne farkı var? Sonuçta bir fark yoktur. Fark sonuca giderken yapılan faaliyetler ve yapılış şeklinde meydana geliyor. Bu da çok fark meydana getiriyor. Satışçının amacı ürün satarak para kazanmaktır. Tek taraflıdır.



Danışman işe hem kazanmak hem de kazandırmak için en uygun şekilde işi sonuçlandırmaya çalışır. Biri çok çalışır çok satar ama az para kazanır. Bütün amacı ürünü satmak için müşteri bulmaktır. Danışman işe müşterinin ihtiyaçlarına cevap verecek en uygun ürünü tespit ederek. Ona en karlı ve ne iyi şekilde faydalanması için karar almasına yardım ederek gerekli zamanda para kazanmadan başka bir ürüne ya da hizmeti önerebilir. Danışmanlar ürün satmazlar bilgi ve fayda satarlar. Bundan dolayı da itibar görürler ve insanlar tarafından aranan bireyler olurlar.



Danışmanlık çok zorlu ve uzun dönemli bir yoldur. Bir danışmanın sağlıklı bir karar alması için insan psikolojisi, gelir gider, Pazarlama, satış ve iletişim konularında hakim aynı zamanda teknolojiyi de çok iyi kullanıyor olmalıdır. Danışmanlık yaptığı iş le ilgili kanun, Bilgi, vergi ve finans yönünden da bilmelidir. Onun için danışmanlar birer bilgi yayan ve aranan biri olmak zorundadır ve bunu severek yapmalıdır. Aynı zamanda müzekkere etmelidir. Ya satıcılar onlar doğru düzgün ürün bilgileri dahi yoktur. Bütün amaçları bir an önce satış yapmaktır. Onun gibi satışçılar her yerde her zaman bulunur onun içinde insanlar tarafından aranmazlar ve fazla itibar edilmezler.

Satıcılar kendi işlerini bile bir meslek olarak görmezler ve gelip geçici iş olarak bakarlar. Kendilerine güvenleri yoktur. Onun içinde insanı bıktırma derecesinde gevezelik yaparlar. Onlara göre ne kadar çok konuşursam o kadar bilgili olduğumu zannederler düşüncesi vardır. Çoğu zamanda kaş yapayım derken göz çıkarırlar ve ondan dolayı satış olumsuz kapanır. Oysa danışmaların ne yazdığı ne konuştuğu çok önemlidir. Onun için dikkatli dinlenirler. Nerede ne zaman ne konuşacaklarını bilirler. Boş vaatlerle kısa dönemli ilişki geliştirmek yerine uzun dönemli ilişikler kurarlar.


Yorumlar