Yabancı Firmaların Türkiye'ye Giriş Yolları

Türkiye'de faliyet gösteren firmalar


Ülkemin izin gerekse konumu ve genç eğitimli iş gücünün ucuz olusundan. dolayı yabancı firmaların yatırım yapmak. Ya da pazara girmek için liste başı olmasına neden oluyor. Bu nedenle her gecen gün yabancı firma ve markalı ürünleri bulmak çok kolay bir halle geldi.Uluslar arası firmaların hem yönetim ve üretim merkezi halline geliyor. Ayarıca merkezi burada kurarak diğer ülkelere daha kolay ulaşmaları bunlar için ekstra değer anlamına geliyor.

Bir firma ülkeye giriş yapma kararı aldıklarında en çok üç seçenek üzerinde dururlar. Genelde bir firma ile iş ortaklığı yapmak en çok ve en ucuz yol olarak görünür. Ancak bu seçenek de bir çok sıkıntılara neden olduğu gibi tam olarak da pazara hakim olamazlar. Ya yönetimde veya ortaklık yaptığı partnerde bir zaman sonra anlaşmazlık baş gösteriyor. Bunun için ortaklık yapmak yerine ülke dağıtıcılarca vermek daha cazip geliyor. distribütörlük veremeyen firmalarda  ihracat ederek pazara giriş yapıyorlar. Otomotiv, gıda ve Makine sektöründe en çok kullanılan yöntemdir.

Diğer bir seçenek olarak daha fazla kullanılan yol işe Ülkede bir ofis açmak ve pazara kırıcı bir rekabet ederek pazar payı kapmaktır. Ancak bu yol uzun zaman ve yatırım gerekiyor.  Bu da toplamda yatırım miktarını dolaylı olarak artıran bir yöntemdir  Ancak genelde kendi kriterlerine daha uygun ve yönetimde bire bir kendileri olmasından dolayı iş ortaklığı Ya da distribütörlük , ihracatçı firma gibi seçeneklerden daha sıcak bakıyorlar. Nitekim hizmet ve gıda sektöründe genelde kullanılır.

Firmaların en çok yapmak istedikleri yol işe firma, işletme satın alma yöntemidir. Bunun en belirgin nedeni alınacak firmanın belli bir pazara ve markaya sahibi olmasından dolayı geliştirmeye daha uygun ve yönetim temsilcilik Ya da bayilik vererek hemen para kazanmalarına bağlıdır  Üstelik var olan rakipleri devre dışı bırakmaları daha kolaydır. Bir başka ülkeden finansman sağlayarak istedikleri ülkede rakipleri silmek için maliyetinden daha ucuza ürün satarlar. Rakip kalmayınca da istedikleri fiyat veya hizmet kalitesini kendileri belirler. Onun için satın alınacak firmanın geçmişte ne kadar kazandığı önemli değildir.

Onlar firmanın geçmişi ile değil gelecek potansiyeline bakarlar. En kısa zamanda kazanç sağlayacakları için gerekirse firmanın ederinden ve toplam cirosundan kat ve kat ödeme yapmaya dünden hazırlar.Üstelik o ülkeye yakın komsu ülkelere yakın olmasından dolayı giriş yaparlar. Bu onlara hem üretim, dağıtım ve pazar paylarını artırıcı en önemli etken olarak bakıyorlar.  


Yorumlar