Bayilik Sistemi Oluşturarak Bayilik Verme





Türkiye’de yapılanma çerçevesinde piyasaya yeni girecek ürünün Bayilik ve yönetim planı olup gerekli zamanda değişiklikler yapılacaktır. Bu taslak niteliğinde olup eksik kalan yerler taraflar tarafından ortak kararlar alınarak değişiklik gösterecektir. Şirket –Bayi ve bayi yönetimi ile ilgili olup üretim konularını ve idari yönetimle ilgili bir karar metni değildir.



Ana Firma: Türkiye de Yönetim yeri olarak Nüfus yoğunluğu ve iş potansiyelinin fazla olmasından dolayı Türkiye nüfusunun % 30 yakını bu bölgede yasladığından ulaşım ve müşterilere yakın olmak ve aynı zamanda Akdeniz bölgesine yakın olması bakımından yer olarak İstanbul Anadolu yakasına bir nokta olması daha mantıklı olmasına karar verdim. Bunun yanında Kocaeli de gelecek potansiyeli yüksek olan noktalardır.



Müşteri Kitlesi: Ürün müşteri kitlesi olarak yüksek gelirli kişilere ve prestijli iş yerlerine, Dini ve sanatsal alanlarda kullanılabilirliği yüksektir. Ürünün aynı zamanda kisiselleştirebildiğinden dolayı da kişinin talepleri doğrusunda üretim yapılacaktır. Bu verilere bakarak

Müşteriler:

1. Zenginlere yönelik konut üretimi yapan inşaat firmaları

2. İnşaat malzemeleri ve yapı ürünleri satanlar.
3. İç mimar ve iç dekorasyon firmaları.
4. Villa ve Yallı gibi elit yapılar da ikamet edenler.
5. Diş kaplama yapan firmalar.


 İş yerleri Dini ve sanatsal ağırlıklı avm, arkeologlar, ofis, otel, kafeterya ve restoranlar özel amaç için kullanılan alanlar.Bu firmalarla yada kişiler müşteri potansiyeli olabilecek kişilerle iş birliği yapılacaktır. Üründe reklam yapmak ve firma logo ve yazı yazmak gibi bir seçenek olursa reklam firmaları da iş birliği yapılacak firmalar arasına alınır.Bölgeler: İstanbul, Antalya, Muğla ağırlıklı olup diğer bölgelerde bayilerle hedef belirlenip ortak hareket edilecektir. Diğer yerler olarak da İzmir, Mardin, Hatay, Urfa ve Adana ilerinde iş daha fazla olur.Öncelikle belirlenen bölgelerde:

Bölgenin iş potansiyeli, Konut sayısı ve konutların cinsine göre oranı, Kişilerin aylık gelir durumları ve demografik yapısına bağlı olarak beli hedef belirlemek. Bayilik verilen bölgedeki firmaların kazanmaları için her bölgeye kısıtlı ancak iş yapmaya ve kazanmak isteyen girişimciler. Kişilerle iş birliği yapılacak ve ona göre bayi sayısı ve bu bayilere verilecek ürünler/ Hizmetler kota olarak belirlenecek. Bunların hedeflere ulaşmaları için iş takibi, stok, finansal durumu merkez ofis den takip edilerek olası olumsuz durumda hem bayiyi hem de firmayı korumak. Bayilerin bölgesinden gelen talepler bayilere iletil ilerek iş yapma potansiyeli artırılmalı ve o bölgedeki hedef müşterilere firma adına bayiye iş yaptırması için görüşme ve teklif firma yetkisi firmada kalmalı.

Bayilere yönelik faaliyetler:
Bayilik verme sırasında genel bir bilgi verilecek ve hedef kişilere ön bilgi verildikten sonra bayi olmak isteyen kurumların kapasiteleri, işletme kuruluş yıları, aylık net faturalandırılmış miktarı, çalışan kişi sayısı ve teminat verme durumlarına göre bizim için firma adını ve markayı leke getirmeyecek en uygun kişilere bayilik verilecektir. Bayilerden en az 5 m2 lik özel bir alan ve görselliği yüksek olan bir yerde sağ tarafta sadece bizim ürünlere ait olacak bir ürün rafı ve onun üzerinde ufak firma Ürün adı ve dışarıda işe billboard tarzı gece aydınlatmalı olacaktır.

Bunlar merkez firma tarafından bayiye teslim edilecek ve bakımından bayiler sorunludur. Ayrıca bayinin her iş yaptığı yerde iş boyatana göre en az 5 m2 ve en fazla 50 m2 aralarında ürün ve bayinin iletişim bilgileri ile ilgili bir branda asılması zorunlu kılınacak. Yerel yayın organlarında düzenli olarak reklam çalışmaları ve Şehir de yasayan insan sayısına ve konumuna bağlı olarak en az 2 adet sabit reklam olmalı. Bunu kabul etmeyen firmalar. Ulusal kanalarda yayınlanmak üzere toplam maliyetin kendilerine düşen kısmını karşılamak zorunda kalacaklar. Ayrıca ürünün hakkında bilgi vermek ve uygulamayı anlatmak için en az 2 elamana beli bir zaman eğitim verilecek.

Merkez Firmanın Faaliyetleri:
Firmanın ana görevi işin devamını sağlamak için üretim, Yönetim, yatırım ve belirli aralıklarda yenilikçi ürünler ve bu ürünleri tanıtmak. Amacı ile web sayfası, sosyal ağlar, reklam ve video hazırlayıp yayınlayarak insanların yoğun olduğu yerlerde yayınlayarak pazarlama çalışması yapmak. işi satışla kapatmak üzere kurgulanmış haber ve içerik oluşturarak sektöreler dergilerde ve gazetelerde yayınlanmasını sağlamaktır. ( Reklam değil haber niteliği yayınlar oluşturmak ) Bütün faaliyetleri etkili yönetmek için de nakit yönetimi sağlamak.

Kurulacak Birimler:
Üretim birimi, Yönetim, Reklam ve pazarlama ile halkla ilişkileri, Dağıtım ve bayi temsilcileri, Finans yönetimi ve muhasebe birimi, Ürün geliştirmek ve eğitim için üretim yerinde bir bölge ayrılmalı ve mümkün olan en az stok yapmak için taleplere göre üretim hızını belirlemeli ve üretilecek ürünler. Her 6 ayda bir bayilerle bölge toplantısı ve yılda bir bütün bayilerle toplantı ayarlamak her ay kotasına ulasan bayilere o ay % 10 daha fazla ücretsiz ürün vermek. Asla indirim denilen bir kelime kullandırılmamalı ve kullanmalı fiyat üzerine değil insanların duygularına dokunarak değer odaklı saygınlık pazarlama kullanılmalıdır.

Bayi Yönetimi:
Öncelikle belirlenen bayilerden verilecek ürünün toplam satış tutarına göre beli bir teminat veya ipotek alınmalı Bir bayi bir önceki dönemin ödemesinin % 80 yapmadığı durumda sarı listeye alınmalı % 70 yapmadığı zamanda uyarılmalıdır. Oranların daha fazla düşmesi durumda ödeme yapılana kadar ürün teslimi durdurulmalı ve yedek bayilere görüşme yapılmalıdır. Har hangi bir olumsuz durum ile karşılaşmamak için bayiden Bayilik sözleşmesi, Ürün teslim tutanakları, Faturalar, Ticaret odasına kayıt Ticaret sicil gazetesi, vergi levhası kimlik fotokopisi. Yer kira işe kira kontratının bir örneği, İmza sirküleri ve ikametgâh noterden onaylı.

Her bölgede duruma göre en az günde 5 bayiyi ziyaret edecek şekilde bayi temsilcileri alınmalıdır. Bu kişileri rutin olarak ziyaret ve satışları artırmak Potansiyel yeni müşteri kitlesi belirlemek ve satışları artırmaya yönelik çalışmaları yapmak duruma göre ürün ya da bayi nin yönetim konularındaki eksiklik ve değişiklikleri yönetime bildirmek ve gerekli yerde destek olmaktır. Firma ile bayi arasında sürekli ürün ve bayi ile birlikte gelişmeler hakkında bilgi akısını sağlamaktır. 

Bayiliğin İptali ve yeni bayi çalışması: Öncelikle her bayinin yanında bir de yedek bayi adayı belirlenmeli har hangi bir durumda hiç kimsenin zarar görmemesi için özelikle ürüne firmaya be kişilere leke getirmemek içi bayilik verirken çok ince araştırmalı ancak olumsuz bir durumda çok hızlı bir şekilde bayilik işlemleri iptal edilmeli. Daha önceden belirlenen bayilik sözleşmesine uymayanlar ın anlaşmaları tek taraflı iptal edilir.

Firmanın verdiği reklam, tanıtım, ürün rafı geri alınarak yeni bayiye teslim edilmeli. Ödeme durumuna göre ya ürünler iade faturası kesilerek ürünler geri alınmalı ve ödeme tamamlanmadan teminat iptal edilmemeli. Firma tarafından verilen bütün demirbaşlar yeni bayiye verilmeden ve bütün ödemeler yapıldıktan sonra teminatlar iptal edilmelidir. Ne yeni bayi nede eski bayi ile olumsuz bir duruma meydan vermeyecek şekilde işi tatlıya bağlayarak eski bayiden yeni bayiye yardım etmesi ve firmadan ve üründen uzaklaşmaması sağlanmalı.


4 yorum:

  1. Çok güzel bir yazı olmuş. Elinize sağlık. Bu koduda dprofesyonel destek verebileceğiniz bir çok firmayı https://bayiliklistesi.com/bayilik-veren-firmalar adresinde bulabilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Enes bey çok teşekkür ederim. Yalnız ben firmalara değil firmalar bana ulaşması durumunda çalışma yapıyorum.

      Sil
    2. O zaman ortak çalışabiliriz. Bayiliklistesi vasıtası ile bana ulaşın. Ortak bir çalışma modeli geliştirebilir miyiz görüşelim

      Sil
    3. Enes bey bana 0505 044 1338 dem ulabilirisniz

      Sil