İşletme Yönetimi; Yönetiyormuş Gibi Görünmek Değil!

işletme danışmanı



Bir işlemenin iflas etmesinin en büyük nedenlerinden biri yöneticinin hatalarıdır. Bir işletmede kararları yönetici verir. O nedenle yönetici lider ruhlu olması değişme ve gelişmeye acık olmalı, işle ilgili gelişmeleri takip ederek işini ve ekibi geliştirmelidir. Yöneticinin kişisel kararları kurumun çıkarlarının önüne geçerek ekibi altında çalışan olarak görmek yerine iş arkadaşları, iş paylaşımı yapmak olarak görmeli ve onlarında kurumun en iyi şekilde yönetmek için motive etmeli ve bir amacı gerçekleştirmek için onlara her konuda destek vermelidir. Bir yönetici ve lider gerekli niteliklerden yoksun olursa ekipte ne kadar yetenekli insanlar olursa olsun istenen verim alınamaz.



Yöneticilik niteliklerine sahip olmayanlar kurumu çok iyi yönetemediği gibi yetenekli insanları doğru görevlerde iş yapmasını engelleyerek kendine yakın, yapmacık davranan insanları asla yapamayacakları ve hak etmedikleri görevlere verirler. Eğer bir yönetici kendisinde olmayan yeteneklerinin olduğunu kabul edip öyle yönetirse o zaman gerçek anlamda yetenekli insanların yetenekleri körelmek zorunda kalır. Beli bir zaman sonra o da işletmeden ayrılarak kendine uygun bir yer bulması firmaya sıra dışı olarak kayıp demek.


Bu insanları tanımak çok kolaydır. Bilgiçlik taslarlar, her zaman ekibe olur olmaz müdahalede bulunur. Çalışanlar onun emri altında çalıştığını ve karınlarını kendisinin doyurduğunu düşünerek gururlanma ve kibirlenme tavırları, sürekli emir baki konumsalar, Eğitimi ve okumanın gereksiz olduğunu kabul edip benim öğrenecek hiçbir şey kalmadı, benden daha iyi kimse yapamaz, En iyi bu işi ben biliyorum ve yaparım diyerek bütün başarıyı kendine mal eder. Özelikle aile ve şahıs firmalarında bu hatalar çok yapılıyor. Teknikerlik den yada sanayi de yetişerek kendine iş yeri açan, sermaye ile iş adamı olanlar   yönetim ve işletme hataları vardır. Bunu düzletmek için dışarıdan birinden desteğe ihtiyaçları vardır. Aksi durumda beli bir zaman sonra olumsuz durumlarla karşılaşır ve para kayıpları başlayarak ayakta kalamaz.

İşletmeci kuruluş için ortak bir kültür ve amaç çerçevesinde ekibi motive etmeli ve yönlendirmelidir Hem kendini ve ekibin gelişmesine olanak vermeli. İş yerinin kendisi için değil müşteri için olduğunu asıl patronun müşteriler olduğunu bilmelidir. Onun için müşteriye en güzel şekilde nasıl hizmet edilir konularına kafa yormalı, Firmayı çevik, aktif ve en üst kapasitede çalışması için ne varsa yapmalı Yenlikçi, ilham veren, Müşterilerine ve ekibine değer vererek onlar için en iyisini yapmak amacı ile hizmet etmek ilk kuralları olmalı. İşin yapar gibi görünmek yerine yapmalı insanları anlamak için dinlemeli, ucundan tutmak yerine bedeni ile işin altına girmeli iste o zaman başarılı olmak ve dolasıyla para kazanmak kaçınılmaz olur.


Yorumlar