Giyim Mağazası Nasıl Açılır?









İster görüşmeye gidecek olsunlar ister bir etkinliğe katılacak ister de spor salonuna gidecek olsunlar. İnsanlar günlük olay ve aktivitelerde üzerlerine giydiklerine güvenirler. Eğer giysiler ve aksesuarlar konusunda tutkunuz varsa, satış konusunda deneyimliyseniz ve girişimci olma hayaliniz varsa online mağaza veya fiziki bir giyim mağazası açabilirsiniz.

Hedef pazar
Mağazanıza isim vermeden, envanterinize karar vermeden ve mağaza yerinizi seçmeden önce ulaşmak istediğiniz hedef pazarı tespit etmelisiniz. Mağazanızda ergenler, iş kadınları, bebekler veya sporcular için giysiler satabilirsiniz. Bilginizi, deneyiminizi ve çıkarlarınızı göz önünce bulundurarak hedef pazarınızı belirleyin. Hizmet etmek istediğiniz pazarda yankı uyandıracak bir isim bulun.

Ruhsat ve izinler
İster online ister fiziki bir mağaza açın ilgili resmi kurumların belirlediği ruhsatları ve izinleri almanız gerekir. Vergi numarası almak için bağlı bulunduğunuz vergi dairesine başvurun. Marka adınızı tescil ettirin.

Lokasyon
Online alışveriş yapan tüketicilerin sayısı artmaya başladığından beri girişimcilerde kendilerini sadece fiziki bir dükkânla sınırlamıyorlar. Online mağazamı mı yönetmek istiyorsunuz yoksa hedef pazarınıza uygun oldukça popüler bir yerde fiziki bir mağazamı açmak istiyorsunuz karar verin. Eğer online mağaza açmaya karar verdiyseniz Go Daddy, Blue Host or Yahoo! gibi firmalardan web sitesi domaini ( alan adı ) ve Web hosting ( site barındırma ) paketi satın alın. Eğer fiziki bir dükkân açmaya karar verdiyseniz mağazanıza yer bulma konusunda size yardımcı olabilecek bir emlakçıyla temas kurun.


Giyim mağazası açmak için gerekenler
Giyim mağazanızı yönetebilmek için – özelliklede fiziki bir yerleşim söz konusuysa – malzemelere ve ekipmanlara ihtiyacınız olacaktır. Giyim mağazanızın temasına uygun etajerlere, raflara, askılara, saklama dolaplarına, aynalara, oturma yerlerine, perdelere, süslere ve aksesuarlara ihtiyacınız olacak. Müşterilerin ödemelerini alabilmek için yazar kasa ve kredi kartı pos cihazınızın olması gerekir.


Giysiler
Bir giyim mağazası hedef pazarın tercihlerine ve zevklerine uygun ürünlerle dolu olmadan açılamaz. Bütçenize uygun olan ve olası müşterilerinizin giyeceği parçaları satan tasarımcıları ve distribütörleri fuarlara ve defilelere katılarak belirleyin. Sezonun popüler olan stillerini, modellerini ve renklerini araştırın. Araştırmanız doğrultusunda farklı beden ölçülerinde giysiler satın alın. Hangi ürünlerin daha çok satıldığını aklınızda tutun bu sayede gelecek sezon ne tür giysiler almanız gerektiğini bilirsiniz.

Satış ekibi
Becerikli bir satış ekibi, bedenlerine en uygun olan ve onlara en çok yakışacak ürünleri bulmaları konusunda müşterilere yardımcı olacaklardır. Mağaza deneyimi olan ve müşterilerle yakınlık kurabilecek kişileri işe alın.

Pazarlama planı
Bir pazarlama planınız olmalıdır. Giyim mağazanızın tanıtımını yapabilmeniz için hedef kitlenize uygun stratejilerin ve taktiklerin ana hatlarını belirlemelisiniz. Taktikler hem online hem de fiziki mağaza için hazırlanmalıdır. Mağazanızın açılışını duyuran bir basın bülteni yazın ve bülteni ilgili yerlere gönderin. Moda bloglarına, sayfalarına ve dergilerine reklam verin. Hedef kitlenize uygun olup olmadığını belirlemek için dergilerin ve internet sayfalarının okuyucu sayısını ve özelliklerini araştırın. Müşterilerle etkileşimde bulunmak için sosyal medyayı kullanın. Bu sayede satışların ve yeni gelen ürünlerin tanıtımını yapabilirsiniz.

 Daha Fazla bilgi için Yorum yapmanız Yeterlidir. 


Yorumlar