Gelecekte Başarılı Olmak







Gününüzde inanılmaz anlamda hızlı yaşanıyor. Araştırmalar, fikirler ve düşünceler, işletme yönetim anlayışı, iş yapış sekileri, kazandıran sektörler, insanların ilgi alanları bilgiye bağlı olarak değişiyor. Değişmeyen tek olay yenilikçi olmak zorunda olmamız aksı durumda bir gün bizimde akıbetimiz yok olup gider kendini yenileyemeyen kişiler ve kurumlar en fazla 2 yıl içinde başka birileri tarafından yeniliyor.

Bilginin bu kadar hızlı değişim gösterdiği ve hızla üretilip değiştiği zamanda tabiki başarılı olmanın, çalışma anlayışı, dolasıyla iş yapma zenginlik ve varlık durumumuz, anlayışımız değişiyor. Dün bizleri çok iyi bir yere getiren başarılı düşünceler ve fikirler bu zamanda tam anlamı ile sizi uçuruma götürecek kadar hatalı olabilir. 

Bazı zamanında bilerek yada bilmeden başarılı olan kişiler iş toplantılarında hep aynı olayı anlatırlar ve kendilerinin konusunda uzman, bilgili olduklarını dolasıyla bu işi en iyi kendilerinin yapacağını, yaptığını ifade ederler. Bir zamanlar çok büyük firmam vardı, yanımda 100’lerce adam çalıştı, şu kadar ciro yaptım 2 yılda şu kadar para kazandım gibi bir sürü bir sürü geçmişe bağlı başarı anılarını anlatır dururlar. 

Aslında sorun burada onların başarılı olup olmasından çok aynı anlayış ve düşünce ile dün nasıl başarılı oldularsa bu zamanda da aynısının olacağına inanmaları ve beklemeleridir. Oysa her şey değişmiştir. Bunu bir türlü kabul edip kendilerini değişime ayak uyduramıyorlar. Bir zamanlar başarılı işletmeci olmak için sadece ufak bir iş yeri açmak yeterli iken günümüzde başarılı olmuş sayılmak için bayilik ve franchsing vererek ülke genelinde ve uluslar arası arenada ürün ve hizmet satmak gerekiyor.

Oysa bir zamanlar sadece üret nasıl olsa insanlar alır düşüncesi hakimdi. Ürün kıt insanlar çok ve rakabet yoktu dolasıyla işletmeni kur, ürünü koy insanlar sizi bulurlar ve alırlardı. Oysa bu gün işletmeler müşterileri bulmak için müşteri ilişkileri, pazarlama çalışmaları, satış için yapılanma, Halkla ilişkiler, fiyatlanma, cagrı merkezler, ürün tanıtımı, İnternet siteleri, e posta ile tanıtım gibi bir çok yollarla tüketici kitlesine ulaşmaya çalışıyor. 



Yorumlar