Doğru Fiyatlama Sizi Zengin Eder.





İşletmelerin para kaynaklarının biri ve en önemlisi de işletmede içi üretilen mal ve hizmetlerin fiyatlamaların dan geliyor. İşletme dışı gelir kaynakları da var. Ancak fiyatlama bir çok neden göre değiklik gösterir. Diyeceksiniz ki zaten piyasa fiyatlaması var onun içinde fiyat konusunda fazla bir oynama olamaz. Nitekim bazı işler de fiyatlamaya çok duyarlıdır. Ekmek, gıda ürünleri buna girerken bazı hizmetle sunulan ürünlerde fiyatlama kadar ek hizmetler de önemlidir. Önemli olan alıcıda yaratılan değer olgusudur. Müşteri fiyatına bakmaktan çok yararına bakar. 

Günlük 100 tane hizmet üreten bir işletmeniz var siz fiyatlamayı hizmetin bedeli piyasada ara fiyat olsun sizde tamamlayarak hizmet edin. Eger gerçekten müşteri bunda değer görürse sormadan daha fazlasını öder. Örnek olarak siz 20 liraya mal satıyorsunuz rakipleriniz aynı malı 18 liraya satıyor aradaki 2 lira o kadar da önemli olmaz. Ancak toplamda ve aylık hesaplama ile 12 ay ve yıllara dayandırırsanız aradaki fark o zaman çok büyük rakamsal para eder.

100 tane hizmet 18 liradan olursa 1800 TL günlük olur. Diğer durumda 20 Liradan olursa da 2000 lira olur arada fark 200 TL olur. Aylık 6000 TL ile yıllık 72000 TL Olur. Bunun 5 yılda olursa 360.000 Tl olur ki çoğu işletmeler 5 yıl sonunda bu kadar karı bile olmaz. Önemli olan burada iş üretim adetinden çok ne kadar kar etiğinize bağlıdır. Fiyat indirimi yada en ucuza iş yaparak işletmecilik yapılmaz sadece fiyat üzerinden işletme yönetenler işletmeciliği hiç bilmeyenlerdir. 


Yorumlar