Ekip Kurmak ve Sinerji Yaratmak






İşletmelerin en etkili silahları finansal yönetim ve ekip kurarak sinerji yaratmada yatıyor. Bilginin hızla yayılmasından dolayı rekabet çok çetin olmuştur. İşletme yönetimde küçük farklar büyük ayrıcalıklar yaratır. Maliyetleri düşürmekte bunlardan biridir. Aslında işletmede her birimde hayatı öneme sahiptir. Ancak bu yazımda Ekibin önemine değinmeye çalışıyorum. 

İnsan bilgisi, kişiliği kopyalanamaz insanlara hizmet etmek yada çalışmak zoruna gidiyorsa tam verimli çalışamaz. Çalısmak istemey biri hem işini tam yapmaz hemde müşterilerine iyi davranmaz. Yeni kurulan işletmeler kendi elamanlarını yetiştirene kadar daha önce deneyimli profesyenel işi bilen insanlar almasını öneririm. Ancak bir elaman ne kadar konusunda uzman olursa olsun işletmenin vizyonuna ve misyonuna göre küçük bir eğitime geçirilmeli ve yetki ve sorumlulukları net olarak belirtilmelidir.

Yönetim kademesindeki insanları dısardan almak ilk basta iyidir. Daha sonra kendi elamanlarını kendişi alt kadrolardan yetiştirmeli bu hem çalışanları motive eder. İnsanlar makama paradan daha fazla önem verirler. Para için çalışırız ama madalya için ölürler. Ekipi motive etmek için makamdan başka prim vermek, başarılı olanlarını ödüllendirmek, ailesinin ve kendisinin özel günlerini hatırlatmak ve sirkete kendilerini ait hisetmeleri gerekiyor.

İşe alınan elamanlar güler yüzlü, deneyimli, odaklanması yüksek,insanlarla iletişimi güçlü, eğitime ve öğrenmeye acık, çalışma sartlarını yerine getirecek kadar sağlıklı olmakla birlikte bazı adli durumlarda içermekte olan insanları işe almak daha doğru olur. 






Yorumlar