İşletmeci ve Girişimci olmak





İşletmeciliğe meraklı insan iyi veya kötü bir işletmeci olur. İşletmecinin iyisi kriz dönemlerinde beli olur. Riskli zamanları iyi atlatmak için tedbirler almalıdır. Kriz meydana geldikten sonra krizle uğraşmak yerine krizin meydana gelemeyecek tedbirler alan akılı işletmeciler olmalıdır. Parası olan her insan işletme kurarak işletmeci olur. İşletmeci olmaktan daha kabul bir kişi varsa o da girişimcidir. 


Girişimcinin amacı bir ürün, hizmet ortaya çıkarmak, yeni pazarlar bulmak, var olan pazarda acık bularak ürün satmak yeni iş alanları yaratmak, yenilikçi ürünler ve hizmetlerle markalaşarak ülkeye ve kendilerine kazanç sağlamaktır. Bir toplumda ne kadar girişimci insanlar varsa o toplum o kadar ilerler. Uluslararası markalaşmak sureti ile aynı zamanda ülkeyi tanıtır, para kazandırır, itibar kazandırır. 

Girişimci insan yaratıcı, dikkatli, araştırmacı, teknik bilgi sahibi aynı zamanda yönetim niteliklerine sahip, kendine güvenen, azimli insanlardır. Onlar hiçbir şeyin kolay olmadığını ama zor diye bir şeyi de kabul edemezler. Bir şey yapmanın başka yollarını bilirler be denerler. Zor var ama imkânsız yok!

Sabırlıdırlar bir hayallerini planlayarak gerçekleştirmek için âdete yanıp tutuşur. Gecesini gündüzünü işine vererek araştırma sonucunda kararlar alır. Karar aldıktan sonra kendi iş yerini kurmak için işletme yönetimi konularında eğitim alır veya danışmanlardan destek alır. Riski göze alarak işletme kurar. 

İlk başlarda hiçbir şey beklenen gibi gitmeyince ufak değişiklikler yapar. O zaman öğrenir ki bir işi öğrenmenin en iyi yollu yaparak, deneyerek öğrenmektir. Bazen ufak hatalarında büyük dersler alır ve ilerlemeye devam eder. İşi ile son yenilikler, iş geliştirme, ekonomi ve finans haberlerini takip eder. İşi ilgili yayınları okur. Gerektiğinde güvendiği uzmanlardan destek almayı ihmal etmez. 

Eğer siz kendinizi ve işletmenizi geliştirmek için eğitimlere devam ederseniz bir miktar sonra aldığınız eğitimler sayesinde para kazanarak size verdiğinizden daha fazlası ile sizi ödüllendirir. Onun için eğitim ve danışmanlık giderlerini maliyet olarak görmeyin. Öncelik eğitim olmalıdır. Pirince dökülen yağ araya gitmez. 

Bazı Üniversitelerin işletme bölümü mezunu yada üniversite mezunu kişiler kendi işlerini kurmak istiyorlar, Bilginiz ve deneyiminiz var mı diyorum? Okulda öğretilen teorik bilgi diyorlar olmaz. Duyum aldım arkadaşlar çok para kazanmış bende kazanmak istiyorum diyor, Bir yerden duydum, kitaptan okudum, tv izledim, internete anlatıyor, bir web sitesinden öğrendim, diyor he diyorum iş yeri kurmak istiyorum diyorlar. Tamam, da eğitim bazen ufak bir bilgi sizin hayatınızı değiştire bilir. Ufak bir hata uzun yıllar borç altında kalmanıza neden olur. 

Elimde bir miktar para var, Bir ürün var, güzel bir fikrim var, bir fırsat gördüm ve hemen para kazanmak istiyorum diyorlar. Plan diyorum yok, işletmecilik bilginiz ve deneyiminiz var mı diyorum yok. O zaman olmaz diyorum. Bilgi olmadan işletme sistemi kurulmaz sistemsiz işletmelerde bir gün batmak zorunda. Para kazanamazsınız. Para kazanmak için para ile konuşmak işletmenizi de konuşturmak zorundasınız. Ürünleriniz, markanız konuşmalı insanların duygularını dokunmalıdır. Onlar ne istiyorlarsa bir üründen tamda onu söylemelidir. 

İşletmeniz canlıdır ve kişiliği vardır. İnsanların beyninde nasıl bir yeriniz olmalı o yeri ürünleriniz, firmanız ve markalarınızla yer etmelisiniz ve asla sizi akıllarından çıkarmalarına izin vermeyin. Bir kere olsun çıkarsa o boşluğu hemen rakipleriniz doldurur onun için insan ilişkileri ve en iyisi değil en mükemmel olmak zorundasınız. 








Yorumlar