İşinizi Anlatma ve Çevre Yapmanın Yolları







Bir ürünü, hizmeti satmak anlatmaktan başlar. Sizin anlatamadığınız ve inanmadığınız bir hizmeti kimseye alması için ikna edemezsiniz. Çünkü kendinize bile anlatamıyorsunuz. Ekibiniz ve siz buna gönülden inanmalı özelikle de yöneticiler. Yönetici anlatamaz ve ekibi motive ederek bir amacı gerçekleştirmek için yönlendirmelidir. Sunduğunuz hizmeti en iyi şekilde ve farklı bir tarzda anlatmanız sizinle rakipleriniz arasında bir adım önde olmanızı sağlar. 

Emlakcısanız emlakçılık yada gayrimenkul danışmanlığı yapıyorum yerine .İnsanların ev sahibi olmasına yardım ediyorum, Doktur insanları sağlığına kavuşturmak, Mimar yada yaşanılacak en güzel mekanlar yapmak için çalışıyorum, Finans danışmanı İnsanların varlıklı olması için parayı yönetmesini öğretiyorum gibi farklı bir tarz ve konuşma sizlerin daha akılda kalmasına neden olur. 

Yeni işletme kurmak için yer arayan insanlar genelde kendi doğdukları memleketleri tercih ediyorlar. Bunun sebebi çevrem burada onun için diyorlar. Peki çevresi olmayan insan iş yapamaz mı ? Yapamaz diyen sadece bahane arayanlardır. Hızlı çevre yapmanın yollarına gelelim uygulayın ve sonuçlarını alın. Daha fazla dostunuz olsun ve para kazanın.

İnsanlar uzman kişilerle iş yapar etrafınızdakilere uzman olduğunuzu gösterin. Bunun için tanıtıcı yayınlar, yerel televizyon ve radyolarda konuşmalar, dernek faaliyetleri, gönüllü yardım derneklerinde görev alma, ücretsiz eğitim ve tanıtım, spor salonları, web siteleri, sosyal ağları kullanma.

En önemlisi de her zaman yanınızda bir kalem, not defteri, kartvizit üçlüsü olsun ne zaman kiminle karşılaşacağınıza hiç beli olmaz. Konuştuğunuz her insana ürününüzün ve hizmetlerinizin faydalarını anlatın ve onlara bir kartvizit vererek ofisinizde bir çay içmek için davet ederken sizin için çok iyi fikirlerim var gelin bir çay içerken konuşalım yâda aksam yemekte detaylı bir şekilde konuşalım yada sizinle birlikte para kazanacak güzel iş fikirlerim var diye bilirsiniz ve günde en az 10 tane insanı davet edin veya edilin. 

İnsanlarla samimi şekilde ilgilenin onların özel günlerinde ve dini günlerde elle yazılı bir hatırlatıcı notlar, Teşekkür kartları postalayın. Onlara değer verirseniz onlarda size değer verirler. Unutmayın insanlar hem uzman hem de dostları ile iş yapmaya bayılırlar. Üstelik sizi çevresindekilere önerirler. Bu da kısa zamanda sizin tanınır biri yaparak o bölgede hatırı sayılır bir iş adamı olarak çok güzel işletmecilik yaparsınız. 




Yorumlar