İsletmecilerin Büyüme Planları






Bir işletme sahibi olan kişilerin kesinlikle büyüme planları vardır. Büyüme çok çeşitli ve amaca bağlı olarak değişiklik gösterir. Büyümenin önündeki en büyük engel yönetim hatalarıdır. Özelikle finansal anlamda hatalar büyümeyi etkilediği gibi işletmenin durumunu da etkiler. Amacı belirledikten sonrada büyümek için parasal kaynaklarda farklılık gösterir. 

İster dikey büyüme, çapraz büyüme, enine büyüme, yatay büyümü ile küçülerek büyüme de olabilir. Amaç daha fazla kar sağlamak daha fazla zengin olmak. Pazar payını artırmaktır. Bunun için bir plan yapılmalı ve ne amaçla nasıl büyüme yapılacağı belirlenmelidir. Plan hazırlanırken geçmişteki verileri kullanırsak daha isabetli hedefler belirlenir. 

Bazı yada genelde işletmeciler Pazar payı hesaplarken yada bayilik sayısı planları ile temsilcilik verme planları yaparken resmen uçarcasına kelimeler kullanıyorlar. 1 yıl içinde Pazar payımızı % 20 artırarak ilk 5 firma içinde olmak istiyoruz diyorlar. Kar payını artırma, ciro artırma gibi hayallerdir. Ama sonuçta bırak ilk 5 firma olmayı ilk 500 firmanın içinde yer alamıyorlar. İşletmelerin büyüme hızları yaklaşık olarak 1 ayda ki toplam maliyetlerin yarısı kadar oluyor. 

Diyelim ki siz toplam bir ayda 25.000 TL maliyetiniz oldu sizde işte 6 ay ile 1 yıl içinde aylık karınızı 12.500 TL artıra bilirsiniz bunlar ortalama rakamlardır. Tabi ki çok çok iyi bir işletmeciyseniz 6 ayda 3 katına çıkarma da olabilir. Ancak bunu yapmak için konusunda uzman işletmeci olmanız gerekiyor. 

Bayilik vererek veya temsilcilik vererek büyümek isteyenler genelde rakama bakıyorlar aslında burada bakılması gereken nokta karlılık oranıdır. 6 az karlı firmaya temsilcilik yada bayilik yerine işine sağlam yapan güvenilir 2 firma yeterlidir. Bu markanızın zarar görmesini engellediği gibi bir sorun olduğunda çözümü de basit olur. Aynı zamanda operasyonla maliyetleri düşürür ve daha etkili yönetim yapılmasına olanak verir. 





Yorumlar