İşletmecinin ve Yatırımcının Psikolojisi







İnsanın olduğu her yerde insan psikolojisi en çok etkileyen bir durumdur. İster bir işletmeci olun isterseniz bir yatırımcı sizi en önemli etkileyen sizin psikolojik durumudur. Aslında yatırım yapmakta zarar etme nedenlerin basında insan düşüncesi gelir. Yüksek kar marjı var diye yâda bir anlık düşünce ile heveslenerek karar vermeler, İnsanlara iş sırasında duygusal davranmak hep zararla sonuçlanır. 

İş adamı ve işletmeciler işte duygularını bırakıp mantıklı olmalıdır. Diyelim ki siz bir yatırım yapacaksınız, yaptınız ve yatırım konusunda ortalıkta laflar dolaşıyor. Bunun etkisinde kalarak yatırımınızı bir anda sonlandırabilirsiniz veya alıma gece bilirsiniz. Yatırım yaparken kar beklentiniz, zamanlı olarak net belirlenmeli ve yatırım aracını iyi analiz etmelisiniz. Aksi durumda zamanından önce yada sonra işlem yaparak zarar etmek yada kardan zarar etme durumu söz konuş olur.

Duygusal insanlar para konuşanda da hatalar yapıyorlar. Duygusal davranarak hoşlarına giden ürün, hizmetlere ödeme yapıyorlar bir anda karar verilmemelidir. İşletmeciler de ben değil biz düşüncesi olmalı çünkü hiç kimse tek basına başarılı olamaz bir iş ve başarı varsa bunda ekibinde payı vardır. Her şeyi ben yaptım, ben yapıyorum ve ben yaparım düşüncesi hata yapmalarına neden olur. 






Yorumlar