İşletmelerde de Yeniden Yapılanma



Bazen işletmeci ne kadar iyi olursa olsun ve sistem ne kadar sağlam olursa olsun bir zaman sonra işletme körlüğü meydana gelir. Zamanla işlerin aksamasına ve çok karlı olan işletmenin azar azar karları erir. İşletme müşteri ve nakit kayıpına neden oluyorsa ekonomik kriz meydana gelmeden yeniden yapılanmaya gidilmesi gerekir. Öncelikle sorun ne onu tespit etmek gerekir. Zamanında yapılmasa daha sonra önlenemez duruma gelir. 

Bunun için işletmenin başarılı olduğu zamanlardaki verilere bakılarak yapılanları, sonrada neler yapılmış aradaki farklara bakılmalı. Karların erimesine ne sebep olmuş. Teknolojideki gelişmeler mi sektördeki değişim yada sistem dışı krizlerde olabilir. Bütün bu verilere bakarak başka bir sektöre girme zamanı da gelmiştir. Eğer işinize insanların ilgisi azaldı işe yapacak fazla bir şey yok. Sizinle aynı işi yapanlar kazanıyorsa sizde kazanamıyorsanız o zaman neler yapılır bir bakalım.

Öncelikle nakit para kayıp ettiren nedenler bulunup yok edilmeli ve tüm sistem yeniden kurulmalı. Ham maddeden, yönetim sekline, pazarlama ve satış kanaları, ürünlerin ödeme sekli, alacaklar ve v erecekleri yapılandırma, ekip oluşturma var olanı yeniden eğitimlere gönderme, ürünler/ hizmetler, kurumsal kimlik, dağıtım kanaları, satış sonrası hizmetler, bayiler ve temsilciler, müşteriler, hedef kitle ve fiyatlama ile para yönetimi. Bazen işletmede yeniden yapılanma yerine sistemi sıfırdan kurmakta gerekiyor.

Bu zamanda elamanlar işini kayıp etme korkusu yaşayabilirler ve psikolojik baskıya maruz kalarak verim düşebilir onun içinde çalışanlara konu hakkında detaylı bilgi vererek sorularına cevaplar verilmelidir.

Yorumlar