Fiyatlandırma Yapmak





Ürün hizmet fiyatlandırma sizlerin işletmecilik bilginiz ve hedef kitlenize doğrudan orantılıdır. En yüksek fiyatlama yapanlar ve dolasıyla en az maliyetle en fazla kar edenler. Teknoloji çok iyi kullanarak son teknoloji ürünler üretenler yada yenilikçi hizmetler çıkartan firmalardır. Bunu çok iyi bilen firmalar elektronik cihazlarda, Otomobil markaları ve kozmetik sektöründe  genelde en geç 6 ayda bir yeni ürün tanıtımı yaparlar. Yenilikçi ve en son ürün üretenler araştırma geliştirmeye sürekli bütçe ayırırlar buda onları sektöründe tartışmasız en iyi firma ve ilk liste bası olurlar. 


Fiyatlandırma da üretim kadar önemlidir. Amaca göre fiyatlama, Hedefe göre fiyatlama, Ürüne göre fiyatlama, Piyasadan rakipleri uzak tutmak için fiyatlama, Maliyet odaklı fiyatlama, Kar odaklı fiyatlama, Piyasanın kaymağını almaya göre fiyatlama yani en fazla para toplamak için fiyatlamadır. Burada önemli olan ürün işletmecinin mantığıdır. Bazı yerlerde 10 lira olan hizmet aynı zamanda başka yerde 40 lira olur. O zaman neden insanlar 10 liralık işe 40 lira öderler. 

İşletme ve işletmecinin amacını gerçekleştirmek için Nakit yönetimi ve kazandığı para hayati önemi çok fazladır. Sadece en ucuz fiyatlama yada maliyetine iş yapmak boşa kürek sallamaktır. Sürümden kazanmak diye bir şey yok. Eğer fiyat indirimi yapacaksanız ya işletme dışı gelir kaynaklarını artıracaksınız yada maliyetleri düşüreceksiniz. Ancak bazı ürünleri çok az karla satarak diğer ürünlerin daha fazla satılması için trafik artırmak amacı ile yapıla bilir ki buda mantıklı bir harekettir. 




Yorumlar