Önce Çalısanlar Sonra Müsteriler






İş dünyasında iki tür insanlar vardır. 1. Teorik bilgi üzerinden akıl veren akademisyenler ve üniversite. Öğretim görevlileri ile doçentler, Yüksek binalarda lüks ofislerde köşe yazarlığıyla yapanlar. 2. De gerçekten ekonominin nabzını tutan işletmeciler, iş adamları, ekonomistler, piyasanın bire bir içinde olan yazarlar vardır. Her iki tarafta kendi görüşlerini amansızca savunurlar ve doğru olduğunu kabul ederler. 

Bu tartışmaların en büyüğü insan kaynakları konusunda ve işletme yönetim sekileri, işletme stratejileri üzerinden yürütülür. Kimine göre işletmede iç müşteri diyerek çalışanlarında birer müşteri olduğunu iddia edenler önce çalışanlar sonra müşteriler diyor. Onlara göre çalışanlar mutlu ve memnun olursa ürün üretimi artar, ürün kalitesi artar, iş de verim artar, mesai saatlerinde tam zamanında olur, müşteriye davranmaları pozitif yönde olur. Buda satış rakamlarını dolasıyla karlılığı etkiler 

Diğer kesimde hayır efendim zaten çalışanların yapması gereken ve insan kaynaklarının işe alırken yapacağı işe uygun pozisyon için en iyi kişiyi iştahım etmelidir. Önce müşteriler gelir, eğer müşteriler varsa o zaman iş olur. Karlılık artar para gelir. Tüketim olursa üretim yapılır yoksa ne anlamı var. Üretmek den daha önemli olan satmaktır. 

Her iki bakımdan haklı alılar çalışanların memnun olmadığı işletmede işler tam anlamı ile yürümez. Diyecekler ki o zaman da piyasada onun yaptığı işi yapan birçok insan bulunur. Memnun olmayan gider yerine yenişi alınır. Bu sözde çok kolaydır. Ancak bir elamanın alımı ve işi tam anlamı ile öğrenmesi firmaya para kazandırması 3 ay sonrasında olmaya başlıyor. Siz 6 ayda bir elaman değişim yaparsanız işletmelerde gizli maliyet denilen bir durum söz konuşu oluyor. Onun eğitimi, zaman, işe tam anlamı ile öğrenen kadar gecen zamanda hataları sizlere para kayıp olarak döner. 

Çalışanlar firmaların iç müşterileri değil ortaklarıdır. Ekipten sinerji yaratarak yararlanma da eklenince durum daha iyi değerlendirilir. O zaman diye biliriz ki önce çalışanları memnun etmeli sonrada zaten müşterileri onlar memnun ederler. Özelikle borç batağında batarak firmayı iflastan kurtarmak isteyen yöneticilerin atması gereken adımlardan biridir. 




Yorumlar