Para Varsa Cözüm Var





Hayata ne olursa olsun ölüm hariç her sorunun bir çözüm yolu vardır. Yeter ki paranız olsun. Fakir bir insanda yoksulluğundan dolayı en ufak bir sorun büyür ve çözümsüzlüğe yol alır. Zengin işe en büyük soruna bile çözüm bulunur. İste zenginle fakirler arasındaki tek fark paradır. Ancak insanı zengin yada fakir eden kaderi ve para tutumudur. Ne kadar fakir bir ülkede toplumda olursanız olun para kazanmak için aklınızı kullanır ve fazla harcama yapmasanız orta bir yaşam yaşarsınız. Diğer tarafından zengin bir toplumda olsanız kazandığınızdan fazla harcarsanız hep fakir kalırsınız. 

Fakirlik durumunuz düşüncenize  bağlıdır. Yaşamsal ihtiyaçlarınız için ne kadar başka birine yada birilerine bağlı kalırsanız o kadar fakirsiniz demektir. Çok zeki, akıllı bir insan olabilirsiniz, yada aklınıza çok iyi bir fikir geldi. Bu fırsatı değerlendirmek için bilgi ve para lazım. Ancak paranız yoksa bilen birinden faydalana bilirsiniz. Sağlık yönünden de ayı durum var. Zengin iseniz organ bile alırsınız fakir iseniz ilaç bile alamasınız. 

Eğitim fakir yada zengin her insanın en doğal hakkıdır. Ancak kendini eğitmek ayır bir olaydır. Eğitim içinde en büyük gereksinim kavrama yeteneği yüksek akıl ve para gerisi kolay. Paranız yoksa o zaman eğitim alma durumunuz düşük olur yada hiç olmaz. Zenginseniz aklınızın bir önemi yok. Özel kolejlerde, özel üniversite gibi özel eğitim veren kurumlar tamda aklı olmayan ama parası olan insanlar a hitap ede. Onlar sizi bir müşteri olarak görürler, aklın yoksa paran var biz sana bilgi veririz gerişi sana kalmış i diyorlar. Kısaca onlara eksik akıl seviyelerini para ile kapatanlar diyorum. 

İnsan iter fakir olsun ister zengin olsun başarılı olmalarında en büyük etken eğitim ve mücadele ruhudur. İsterseniz en iyi eğitimi alın mücadele etme gücünüz yoksa bir hiç siniz zenginlerin para ile üstün oldukları noktayı fakir insanlar mücadele ruhu ile kapatarak öne bile geçiyorlar. Aynı okuldan mezun olmuş zenginlerin %52 zengin olarak kalmaya devam ederken fakirlikten gelenlerin zengin olanların oranı % 80 lere çıkıyor. O zaman diyorum ki fakirlik bir ödül, insanın kendini geliştirmesi için bir fırsat mı? Tamamen insanın kendine ve psikolojik durumuna bağlıdır. 








Yorumlar