Reklam Yaptırmak Yerine Yayılmacı ve Dağıtıma Önem verin.





Firmaların hedef kitleye ulaşmak ve ilgi uyandırmak amacı ile pazarlama faaliyetlerinde bulunmaktır. Ancak yapılan reklam çalışmaları sonucunda ürünü yada hizmeti satışla kapatmak lazım. Aksi durumda sonuç alınmadığında bütün yapılan harcamalar boşuna gider. Seçiciliği az, bulunabilirliği yüksek ve marka bağımlılığı olmayan ürünlerde dağıtım reklamdan ve pazarlama çalışmalarından daha önemli işletme içi faaliyetidir. 

Bir ürün ne kadar uygun fiyatlı, çarpıcı ve insanları etkileyecek, insanların ihtiyaçlarına cevap verecek kadar olsa da müşteri o ürünü bulamadığında rakiplerinizin ürünlerine yönelir. Bu da rakiplerinizin işine yarar. Onun için reklam yaptığınız ürün ve hizmet ülke genelinde yayılmalı bunun için dağıtım ve bayilik, franchising verildikten sonra reklam etkili olur. Sadece reklam yaparak ürün satılmaz, kurumsal olduğunuzu ve pazarlama faaliyetini yapmış olamazsınız.

Bunu bilen bazı işletmeciler dağıtım ve bulunabilirlikten sonra reklama az bir pay ayırmakla bile yüksek reklam bütçeleri ayıran firmalardan daha fazla geri dönüş alıyorlar. Ürün ve firma yeterli derecede iyi ve aranan bir marka olmayı becerirse o zaman ağızdan ağıza denilen pazarlama aktif olarak devreye giriyor. 

Aynı zamanda müşteriye özel yada en az bütçe ile en etkili reklam yapmak için gerilla pazarlama, insan ilişkileri, sosyal sorumluluk projeleri, halkla ilişkiler, bire bir pazarlama, hedef kitleye toplu pazarlama, müşteri odaklı yada ürün odaklı pazarlama faaliyetlerini karma olarak kulana bilirler. 

Son zamanlarda özelikle dikkatimi çeken ‘Yeniçeri içeceği’ denilen bir ürün reklamından sonra meraktan o kadar çok alışveriş merkezlerinde, marketlerde ve büfelerde dikkat etmeme rağmen bulamadım. Heveslenerek işletme kuranlar ve ürün çıkartıp reklam yaptık mı satışlar patlar, ürün kendi kendini sattırır düşüncesinden uzak durulmalıdır. 




Yorumlar