Sektörün Sorunların Çözümler





Türk insanınız neden  her konuda bir sorun görür ve çok azı çözüm bulur. İş dünyasında kime dokunsan birbir feryat sorun var, sorunlar, Devlet sorunlu, sistem sorunlu, Ne olacak bu devletin hali? Bu piyasa doydu, çok sorunlu sektör, ne olacak bunun sonu, dünyanın sonu nereye doğru gidiyor. Ekonomik kriz var, dolar yükseldi, borsa düştü yaz tatili, bayram geldi kar yağdı, ithalat artı, faizler yükseldi, Baya bir sorunumuz var eyvah eyvah bir de savaş çıkarsa toptan batık. 

Bir yerde sorun ve kriz varsa orada fırsatta kazançta vardır. Durgun piyasada herkes işletmeci olur. İşletmecilik yeteneklerinizi o zaman sınarsınız ve işletmeci olduğunuz krizlerden, sorunlu dönemlerden ne kadar başarılı çıktığınıza bağlıdır. İşini iyi yapan mükemmel işletmeciler sorun olmasına ve krizlere karsı tedbir alarak hiç zarar görmeden atlatırlar. İnsanlar sizin ne yaptığınıza nasıl yaptığınıza, ne düşündüğünüze bakmazlar sonuçlara bakarlar. Sonuç varsa size ödül olarak para verirler sizde para ile amaçlar doğrusunda giderlerinizi ve yatırımlarınızı yaparsınız. 

Bazı iş toplantılarında adamlar çok zekice sorunları görerek dile getiriyorlar. Ancak çözüm için elle tutulur bir söz ve uygulama yok. Sorun varsa ve bu soruna çözüm üretecek uygulama, fikriniz, ürün ve hizmetiniz varsa o zaman siz çok güzel paralar kazanırsınız. Sözle peynir gemisi yürümediği gibi konuşarak işletmecilik yapılmaz. O zaman buyurun uygulamaya koyarak siz yapın, ondada yoklar. 

Özelikle tekstil, otomotiv, tarım ve ziraat, hayvancılık, emlakçılık, ithalat ve ihracat, gıda, turizmde otelcilik, lokanta ve restoran işletmeciliği gibi bir çok sektörde hep sorunlardan söz ederler. Çözüm olarak devlet sorunlara el atsın. İyi atsın devlet el atığı zamanda devlet iş dünyasına müdahale ediyor. Biri sevinirken, diğeri ağlıyor. İşletmecilik ve yönetim konularında zayıf kalanlar sorunlu ve kriz dönemlerini atlatamıyorlar. Pınarda her zaman şu aynı akmadığı gibi işletmecilikte de iş ve gelir de aynı olmaz. Bir zamanlar işler çok iyi gidiyor diye her zaman aynı gidecek yada artacak diye bir kural mı var. 

Gerçekten bir sorun varsa o sorunu çözüme kavuşturacak ürün için tasarım yaparak imalat, Hizmet için se hizmeti üretme ve satma planı, işletmecilik içinse bir iş planı hazırlayarak sorunun üzerinde fazlaca durarak o konuda sorun yaşayan insanlara sunum yapmaktır. Bir işletme kurulduğunda en iyi müşteri bulma yollu o işle sorun yaşamış insanlara ulaşmaktır. Ancak gerçekten o insanlar sorunlu işe uzak durun, hizmet satan firma da, üründe sorun varsa koşa koşa gidin. Onlara sorunu çözdüğünüzü müşteriler için değer yaratacağını ifade edin. 

Dünya artık küçük bir köy, bir devletteki olan olay, yada sektördeki bir değişiklik, uluslararası anlaşma, devletlerin kararları aynı anda piyasaya yansıyarak etkiliyor. Bu kadar hareketli bir durumda finansal anlamda kesinlikle tedbir almamız gerekiyor en kötü zamanda en az 1 yılık giderlerimizi karşılayacak kaynaklar bulunmalı,

Yatırım yaparak olası istenmeyen durumlara karsı kendimizi korumalıyız. Parayı yastık altında tutmak, uyutmak yerine çalıştırmalıyız. Türkiye gibi istikrarı zor yakalayan ülkede farklı sektörlerde iş yaparak riski en aza indirmeliyiz. Ancak ana işimiz olan sektörü hiçbir zaman bırakmamalıyız. Kısaca iş dünyasında yumurtaların hepsini aynı sepete koymayın. 

Yorumlar