Türkiye'nin Gelecegi






Türkiye yer altı yer üstü kaynakları bakımından zengin bir ülkedir. Yer altı zenginliği bir tarafa bırakalım yer üstü zenginliğimiz genç nüfusun çokluğu ve yetişmiş iş gücünde yatıyor. Eğer gençliğimizi iyi bir eğitimle yetiştirip beyin potansiyelini kullanırsak inanıyorum ki Türkiye hızla ilerler. Yeter ki onlara fırsat verelim bakın o zaman neler yapacaklar hayretler içinde kalırız. Yaslılara gösterilen ilgiden daha fazla genç nüfusa göstermek lazımdır. Ki ben yaslılardan daha çok gençlerimize saygı gösterilmeli onların düşüncelerine önem vermek ve ellerinden tutarak yardımcı olunmalıdır.

Son zamanlarda girişimcilik ve işletmecilik konularına gençlerimiz ilgileniyor. Gerek özel eğitim kurumları, üniversiteler ve devlet tarafından eğitim verilerek kendi işlerini kurmasına yardım ediliyor. Fikri olup parası olmayan genç iş adamı adaylarına nakit bulmalarına, iş kurmalarına yatırım melekleri çatısı altında iş adamları, devlet tarafından destek ve teşviklerle destekleniyor.

Eğitimli genç iş adamları babalarının kurduğu işletmeleri uluslararası firmalar haline getiriyorlar. Artık ülkelerden çok firmalar rekabet ediyor. Firmaları zengin olan ülkeler aynı zamanda her alanda güçlü söz sahibi oluyor. Yenilikçi fikirler teknoloji icat ve kesif anlamında hayret verici gelişmeler oluyor. Buda beni heyecanlandırıyor ve gurur duyuyorum.

Hala birçok konuda eksikler var ancak bunlar kısa zamanda çözülecek ülkemizde insanımızda hak etiği noktalara doğru yol alıyor. Türk firmalarının yurt dışında ve yurt içinde yayılmacı politika ile iş yapmak için her gün uçakla en uzak noktalara kadar ürün ve hizmet satmak ülkeye para kazandırmak için çalışan işletmeciler artıyor. Artık kalkan her uçakta kesinlikle bir Türk iş adamı var. Birçok ülkede söz sahibi oldular.

Böyle giderse yeni nesil mühendislerimiz, işletme geliştirme ve iş geliştiren adamlarız iş bağlantıları yaparak Avrupa’ya en çok ürün satan ülke konumuna geldik. İthalatımız her gecen gün artıyor. Yada o ülkelerde üretim yaparak orada ürün satmaya çalışıyorlar. Asya pazarı, Avrupa pazarında ve Afrika’da kısaca nere giderseniz gidin Türk iş adamları ve Türkiye de üretilen ürünlerle karşılaşırsanız şaşmayın.

Eski Türk markası kötü olur düşüncesi yıkıldı. Su akar Türk bakar sözü çürütülüyor. Havacılık, sanayi, hizmet, otomobil, elektronik ve elektrik, inşaat, bankacılık, giyim, mobilya gibi sektörlerde en önde gitmeye başladılar. Ufak not eklerim Türkiye'nin toplam ithalatı Almanya'nın bira ithalatı kadar bile olmuyor. Yanı kısaca daha çok yol almamız gerekiyor.

Yorumlar