Bayilik Verme Çalışmaları





İmalat sektörünün bir çok avantajlı tarafı vardır. En büyük avantajı ürünü istediğin gibi paketleyip deniz aşırı ülkelere göndermek sureti ile sata bilirsiniz. Üretim bandından sürekli olarak aynı ürünler çıktığı için maliyet kontrolü daha iyi olur. Ürünler stoklanabilir. Müşteriler standart beklentilerine göre üretim yapıldığından ve kişiden kişiye değişkenlik göstermediğinden müşteri memnuniyeti daha yüksektir. Kar oranı düşükte olsa üretim yüksek olduğundan karlı bir iştir. 


Bunun yanında dezavantajı işe yüksek miktarda sermaye, yetişmiş elaman bulmada sorunlar, stoklama ve dağıtım maliyeti, yönetim ve operasyon faaliyetlerin fazla olmasıdır. Sunu hemen eklemek istiyorum yüksek yatırım maliyetleri gerektiğinden dolayı, rakipler size pek fazla yanaşamaz. Ancak her sektör için geçerli değildir. Sizin ürününüzden ne kadar az üreten varsa fiyatlama katma değere bağlı olarak o kadar yüksek rakamlara satarsınız. 

Sizleri üretim sektörünün zengin etme nedeni bayilik vermek ve ihracat firmaları ile çalışarak maliyetlerin bir kısmını bayilere yıkmak sureti ile ve yurt dışına gönderilen ürünlerin ödemelerini banka yollu ile garanti altına aldığınızdan dolayı normal bir yatırıma göre çok kısa zamanda ana paranızı kurtarır ondan sonrada sizin için çalışır. Tam anlamı ile üretim yapmak bayilik ve yurtdışına ihraç etmeniz halinde toplam yatırım tutarınızı bir yılda amorti eder. Ondan sonra her yıl toplam yatırım tutarı kadar paranız artarak çoğalmaya devam eder. 




Yorumlar