KOBİ’lerin Sorunları Nelerdir


 Son zamanlarda bütün bankalarda KOBİ paketi altında kurumsal firmalara kredi vermek için pek çok kredi türü ve miktarlarında finans sağlıyorlar. Bankalar esnafı artık önemli bir müşteri grubu olarak görüyor. Bu anlamda 2013 yılında kullanılan kredi 254 milyar 171 milyon TL’ye ulaştı. KOBİ’lerin zamanında ödeyemediği için takibe düşen kredi borçları ise bu dönemde yüzde 22,9 oranında artışla 8 milyar 32 milyon TL oldu. Aynı zamanda kualnılan kredi de 2 katına çıktı. Buradan da anlaşıldığı gibi kredi geri ödemelerinden ciddi sorunlar. Verilere bakılacak olursa da krediler gerçek amaçlanan hedeften uzaktalar. Firmaların büyümesi ve işlerini geliştirmesi için verilen krediler esnafı zor durumda bırakıyor. 


Kobiler Türkiye’nin lokomotifidir diyerek, Kobilerin en büyük sorunları nakit paraya erişmek için finansal mali destek gerektiğini belirtiyorlar. Gerçekten Kobilerin tek sorunu para mı? Öncelikle burada kredi almalarındaki amaca ve bu parayı nerede kullanıldığına bakmak gerekiyor. Kredi kullanmadan önce net olarak amacı belirlemek için firma analiz edilmeli ve sonra karar verilmelidir aksi durumda istenmeyen sonuçlara gidiyor. Kredi kullanmadan önce başka seçenekleri de göz önünde bulundurulmalı ve verilerle karar verilmelidir. Bunun içinde firma da veri tabanı oluşturulmalı duygusal karar vermekten uzak durulmalıdır. Kredi doğru amaç ve doğru şekilde kullanılırsa zenginliğinize katkı sağlarken hatalı kararlar sonucunda kullanılırsa mali anlamda sizleri sor durumda bırakır. 



Bu zamanda Kobilerin en büyük sorunu satıştır. Nitekim kredi kullanmadan önce yeni den yapılanmaya giderek satışı artırmak için pazarlama faaliyetleri ve hedef kitleyi belirleyerek üretim yapılmalı finans yönetimine dikkat edilmelidir. Firma sahibi, sermaye dâhil tüm kaynaklarını verimli kullanabiliyor mu, istihdam ettiği iş gücünün verimliliğini sağlayabiliyor mu, kurduğu iş ile ilgili geçerli bir nedeni var mı, yoksa “bu işte para var” diye mi o işe girişti, yeterince müşterisi var mı, ya da müşterilerini mutlu edebiliyor mu, yerel, ulusal ya da uluslararası pazarlarda rekabet avantajlarına sahip mi, iyi elemanları bünyesine dahil ediyor mu, yönetim etkin mi? şirket bir sonraki kuşağa geçebilecek güçlülükte mi? Danışmanlıktan yararlanarak Devletin destek ve teşviklerden faydalanıyor mu. 

Her KOBİ sahibi yukarıdaki sorulara dürüstçe cevap vermelidir. Firmalar satışları artırmak için pazarlama ve satış faaliyetlerine ağırlık verilmelidir. Üretmek hiçbir şey satmak her şeydir. Satamıyorsanız üretmenin bir anlamı yok. O nedenle her firma satış ve pazarlamayı anlayarak urun ve bölgeye göre müşteri hedef kitlesini belirlemek için Pazar araştırması ve departmanlar kurmak zorunda. 

Ayrıca işletme bilgisini artırmalı ve gerekli danışmanlık hizmetlerinden faydalanmalıdır. Şu anda 167,000 Kobi icra takibinde sizlerde onlardan olmak ister misiniz? Bankalar sizin işlerinizi büyütmek için kredi vererek kendilerini büyüterek karlarını artırıyor her 100 esnaftan 11 icra takibinde 23 de kredi ödeme sorunları ile boğuşarak işletmesini büyütemiyor kazancının büyük kısmını kredi ödeme de kullanıyor. Yurt dışından yıllık % 1,5 ile 2 arasında faiz oranları ile alınan kredileri size aylık ne kadar faizle veriyorlar.2 ay ödeme yapılmadığında da icra takibini ve önce faizleri aldıklarını zaten biliyorsunuz. 

Yorumlar