Dış Ticaret, İhracat Yapmanın İşletmelere Faydaları

                           




Büyümek isteyen firmaların en büyük sorunu Satış yapamamak, satış yapmak içinde pazarlama yapamamak reklam çalışmaları pazarlamanın bir parçası tümü değildir. Bu yazında ihracat yapmamanın firmalar ve ülkeler üzerindeki faydalarını azda olsa yazmaya ve düşüncelerimi aktarmaya çalışacağım zira bu konuyu 2 sayfa yazı ile çözüm getirilecek gibi değildir. Firmalar ilk kurucular tarafından kurulup işletme beli bir zaman sonra bayilik yada franchise vererek ülke pazarına yayılmak amacı ile markalaşma, kurumsallaşmadan sonra gerekli çalışmalar yapılarak bölgesel faaliyetlere başlanır.

Buradan daha fazla büyümenin yollu dış pazarlarda ürün satmaktır. İhracat yaparak yeni müşteriler, yeni pazarlarla birlikte riskleri azaltmak demektir. Bir Firma yurt dışında 3 şekilde ürün satar biri oradaki firmanın üreticiliğini yaparak bu genelde konfeksiyon, mobilya, ayakkabı, otomobil, makine vs gibi sektörlerde kullanılır. Oradaki firma kuralarını belirlediği şekilde üretim yapılır ve teslim edilir. 2, yol olaraktan ürünü oradan bir firmaya satmak ve firmanın orada ürünü satması seklinde olur yada ürün orada yerli firma adı altında imal edilir. İçecek ve gıda sektöründe çok kullanılan bir yöntem olarak karsımıza çıkıyor. Bunun içinde marka sahibine beli bir bedel ödenir. Diğer yolu da oraya gidip ofis açarak bire bir markanızla satış yapmaktır. 

Hangi yol izleneceği tamamen firmanın durumuna ve Pazar ile yöneticiye bağlantılıdır. Ürün satmak uluslararasında satış yapmak yeterli değil çok para kazanarak orada bire bir faaliyet göstermek için faaliyete bulunursanız o zaman uluslararası marka olursunuz. Satmak yarı marka olarak satmak ap ayrı bir şeydir. Hizmet, üretim ve ara sektörlerde faaliyet gösteriyorsanız sizlerde dış pazarlarda faaliyet gösterebilirseniz. 

Gelelim simdi asıl faydasına bizim ülkemizdeki firmalar iç pazarda ürün satmak için faaliyetlerde bulunuyorlar. O zaman ülkedeki bir kriz ve olumsuz durumda, kanunlarla ilgili değişiklikler ve ülke çapında olan siyasi hareketlerden etkilenir. Birçok ülkede faaliyet gösterilerse bir yerdeki olumsuz durumdan firma çok az etkilenir. İç piyasa doyarsa kesinlikle o ürüne ihtiyacı olan bir bölge bulunarak devam edilir. Uluslararası firmaların kendi iç pazarındaki faaliyetlerinden gelen gelir ciroların sadece % 25 ne kadar oluyor diğer bütün gelirleri yurt dışı faaliyetlerinden elde ediyorlar. Bazılarında bu oran yüzde 5 kadar düşüyor.

Yorumlar