Durgunluk Dönemlerinde Pazarlama Çalışmaları







İş dünyamızda her zaman insanlar ne yaparız yada nasıl yapmalıyız yerinde ekonomik krizi, insanları, devlet yönetimini, bankaları yada elamanları suçlayarak işlerin durgun olmasının normal olduğunu düşünür. Durgunluk neden olur; Normal şartlarda piyasada dönen nakittin azalması yada siyasi, ekonomik, uluslar arası kararlardan kaynaklanır. Bu durum tam olarak kontrol altına alınamasa da önleyici tedbirler ile en az zararla atlatılır. Hata iyi bir işletmeci, yönetici bunu fırsata çevirebilir. En iyi fırsatlar durgunluk dönemlerinde, Belirsizlik dönemlerinde ve kriz karışıklık gibi ortamlarda insan ihtiyaçları ve beklentileri değiştiği için fırsatlarla dolu olur. Kısacası iş yapmak isteyene her zaman fırsat vardır. İş yapmak istemeyene de bahane vardır.

Sonuçta alımlarda azalmalar, üretimin düşmesi, faizlerin yükselmesi, stokların artmasına ve giderlerin fazlalaşmasına, ödemelerin yapılamamasına neden olur. Böyle zamanlarda akla gelen ilk iş giderleri azaltmak, fiyatları düşürmek, kaliteden ödün vermek, işçileri işten çıkarmak, reklam ve pazarlama işlerini askıya almak olarak görünüyor. Oysa bu dönemde doğru alınan kararlar sizin batmanız veya büyümenize neden olacak önemli ve öncelikleri kararlar olacağında hata yapma olanağınız hiç yoktur. 

Elaman bir işletmeyi işletme yapan en büyük etkendir. Firmanızda 3 yılını tamamlamış insanlar sizin için işletmeden daha değerli olmalı. Çünkü kendini firmaya adamış sizi ve işletmenizi en iyi şekilde temsil ederek rakiplerinize karsı bir üstünlüğünüz olur. Bir elamın iş yerine uyumu ve beklenen verimi vermesi en az 6 ay sürer bu zamana kadar yapılan harcamalar verilen aylıklar ve primler giderdir. Siz yetişkin elamanı işten atınız mı hepsini ve size kazandıracak olan parayı da çöpe atmış olursunuz ve o rakibinizde iş başı yaptığında sizin üstünlüğünüz elden gider.

Firmaların amacı kar elde etmek için üretim yapmaktır. Üretimi de satarak nakitte çevirmek pazarlama ve satış kanalarının işidir. Bu gibi ortamlarda insanların beklentileri ve öncelikleri değişir bu değişkenliği doğru tespit edip ona göre pazarlama faaliyetleri yapılırsa yeni müşteriler elde edilir. Durgun dönemlerde pazarlama ve reklam faaliyetlerine devam edenler diğer firmalar reklam vermediği için öne çıkar ve uzun süre akılda kalır. 

Fiyat indirimi yerine değer katmak için ek donanım ve hizmetler sunun. Böylelikle daha değerli bir ürünü daha ucuza almış olan müşteri sizin kar marjınızda eritmez ve devamlı müşteriniz olur. Kaliteyi ucuza almak isteyenlere de sizi tavsiye ederek firmanızı ve ürünlerinizin gönüllü temsilcileri, reklamcıları olurlar. Müşterilerinize daha fazla satış yapma olanağını artırıcı faaliyetlerde bulunun. 

İhtiyacı olan müşteri gelir alır, zaten kimse almıyor diyerek reklam, tanıtım, dağıtım, bayilik, markalaşma çalışmalarını askıya alarak kar marjını artırmak korumak için Pazar payından faz geçiyorlar. Yetenekli işletmeciler daha önceden tedbirler alarak böyle bir zoraki durumda kalmazlar. Durgunluktan ve ekonomik krizlerden kurtulmanın en kolay yollu İyi bir yönetim ve uluslar arası faaliyetlerde bulunmaktır. Bir ülkede bir sorun olursa diğer ülkedeki faaliyetleri devam eder. Satış firmalar için tek hedef bütün kaynaklar ve pazarlama faaliyetleri de bu yönde olmalıdır. 


Yorumlar