Çok Satmanın Sırrı Nedir? Nasıl Çok Para Kazanılır






Firmaların ve bireylerin amacı ürün ve hizmeti kar elde etmek için üretmek ve satarak giderlerini karşılamak, iyi bir yaşam sürmek, amaçlarını gerçekleştirmektir. Amaçları para kazanmak olanlar genelde kısa zamanda başarısız oluyorlar. Oysa başka amaçları olanlar işe uzun zaman diliminde başarılı oluyorlar. Öncelikli hedef para kazanmak değil amaçlarını gerçekleştirmek olmalıdır. Para size bir ödül olarak gelir. Sağlam bir hedefiniz ve bu hedefe ulaşmak için planlarınız olmalı. Madem bütün amaç amaçlara ulaşmak için satmak o zaman çok satmanın yolları nelerdir ona bakalım. 

Ürüne göre Pazar araştırması yapılmalıdır. Sizin ürün yâda hizmetinizi en çok kimler, hangi nedenlerden dolayı alım yaparlar. Müşterilerini ve hedef kitlenizi belirleyerek rakiplerinizden daha çok satış için pazarlama faaliyetlerinde bulunulmalıdır. Sizi en iyi ifade edecek halkla ilişkiler, ürününüzü alım duygusu uyandıracak pazarlama faaliyetler, farklılık yaratacak müşteri hizmetleri, kurumsal kimlik, markalaşma çalışma çalışmaları ve yönetimim ve hedef kitleye göre fiyatlama yapıldıktan sonra en iyi şatıs ekibini kurarak satış yapmak ve tahsil ederek döngünün tekrarını devam ettirmektir. Burada en önemlisi satış işlemi ile sonuçlandırmaktır. 

Pazarlama planınındın önce kendinize sormanız gereken sorular ve cevaplar vardır. Bunlar amacınız Var olan müşteri sayısını artırmak mı? Pazar payını artırmak mı? Satışları artırmak mı? Yeni bölgeler, ülkelerde Pazar alanı bulmak mı, Müşterinin satın alım sayısını artırmak mı? Kar payını mı Pazar payını mı artırmak, Yeni bir alan bulmak yâda başka bir ürünü kullananlar mı hedefiniz ve amaçlarınız. 

Bu amaçlarınıza ulaşmak için ne gibi yöntemler kullanılacak hedef kitlenizi belirledikten sonra onlara nasıl ulaşacaksınız sorunlarına cevaplar aramanız lazım reklam ve özendirme konularında ne düşünüyorsunuz Broşür kullanarak doğrudan postalama, Afiş ve Açıkhava duyurusu, Televizyon, basın ya da radyolarda reklam yayınlamak. Ulusal ya da yerel basına yönelik PR (Halkla ilişkiler) faaliyetleri Müşterilerin ilgisini çekebilecek bir faaliyete destekleyici olmaktır. 

Ayrıca pazarlama olarak bire bir pazarlama, Genele pazarlama veya bir kesime pazarlama planı olmalı Müşterinin beğenisine sunduğunuz ürün ya da hizmetin bizzat kendisi, bir pazarlama aracıdır. Ürettiğiniz ürünün ya da hizmeti içeriğini, rengini, biçimini değiştirmek, müşterinin ilgisini çekecektir. Aynı şekilde, pazara yeni sunulan ürünün kendisi de, hedeflediği kitleye yönelik bir mesaj taşır.

Ama ürün ya da hizmetinizin taşıyacağı yeni özelliklerine ilişkin kararınızı, müşteri analizi ve müşteri hedeflemesine göre almanız gerektiğini unutmayın. Örneğin, sunduğunuz hizmetin içeriğini değiştirirken, müşterinin belirli bir bölümünün, sizin yarattığınız yeni içeriğe ihtiyaç duyduğu halde, pazarda bu ihtiyacı karşılayan bir firma olmadığını, ya da varsa bile bu firmanın yeni içeriğe yönelik talebi tek başına karşılayamadığını saptamış olmanız gerekir. 

Bir hizmeti doğru fiyatlama ile doğru kitleye sunum yapmak en önemli konulardan biridir. Fiyatlama amacına uygun hedef kitlenin gelirine göre de düzenlenmeli alanda kalite algısı yaratmalıdır. Aynı niteliklere sahip iki ürün arasında insan fiyatı daha yüksek ancak markalı olanını alır. Markaları beli olmasa o zaman daha yüksek fiyatlı ürünü alır. Ucuzu etin yahnisi yavan olur diyerek yüksek fiyat kalite ve yüksek beklentiler meydana getirir. 

Fiyatlamanın birçok değişken nedeni vardır. Ürünün ve pazarın durumu, talep ve üretim, satın alma gücü, rakipleri yok etme, kar payından yada Pazar payından faydalanma, pazarı elle geçirme yada piyasanın kaymağını yemek yanında rakiplerin pazara girişini engelleyici fiyatlama yolları tercih edilir. Fiyat belirlerken ürünün toplam maliyeti üzerinden kar koyma, rakiplerin ürün fiyatlarına göre konumlandırma, talebe göre fiyatlandırma yollunu tercih ediyorlar. 

Bulunabilirlik ve dağıtım kanaları secimi önemlidir, Para kazanmak isteyen esnaflar direk fabrikadan alım yaparlarsa satıcı firma bayilik verir, toptancının kar marjı ortadan kalktığı için daha fazla kar elde eder. Finansal ve ödeme konusunda daha fazla seçenekler sunar. Geri olumsuz bildirimler daha hızlı bir şekilde çözüme kavuşturularak sorunun ortadan kalkacak tekbirler alınmasına yardımcı olunmalıdır. Bunun yanından üreticilerde bayilik yâda franchise kurduklarında alanda satanda, son kullanıcı da daha fazla kar marjının yanında daha uygun fiyatlı urun sunar. 

Bulunabilirlik sağlamadan yapılan bütün reklam, tanıtım, promosyonlar boşa gider. Sizin ürünü almak için gelen müşteri ürünü bulamasa size rakip olan firmanın ürününü alır. Bunu karşılık seçiciliğin yüksek olduğu ürünlerde ürünler müşteriye bire bir teslim etme yöntemi kullanılır. Son olarak da İnternet sitesi firmalar için olmaz işe olmazlar arasına girdi. Ürünler sunma fiyatlama ve firmanın hakkında bilgi vermek için en iyi yol olup işletmeye itici güç sağlıyor. Yedi gün Yirmi dört saat sizin için çalışıyor. İşletmecinin amacı kar elde etmek için yağmur gibi satış yapmak olmalıdır.


Yorumlar