Şirketin Karlılığını Arttırma




işletmeler para kazanmak için girişimciler ve işletmeciler tarafından kurulurlar. İşletme kurulmadan önce daha fazla para kazanmak için pazar araştırması ile birlikte işletme planı oluşturarak hayata geçirmesi için finans bulması gerekiyor. Var olan işletmeler işe daha karlı olabilmek için yeniden yapılanmaya gitmek zorundalar ki bu yenilenme ve gelişim sonsuz bir döngüdür. 

Öncelikle işletmecinin kendine güveni olmalı ve firma yönetimi ve insan ilişkilerinde başarılı olup gündemi ve gelişmeler takip ederek sürekli kendini çalınanların gelişmeye açmalı karın bir kısmını işletmeye geri döndürmeli. En önemli konuda nakit döngüsünü sağlam kurmalıdır.  

Firmanın devamını sağlaması için üretimden sonra pazarlama ve satış çalışmaları, ürün geliştirme, ar-ge, müşteri kitlesi,organize etme, maliyet ve israfı önleme, değer katma, ekip, destek ve desteklerlerken yararlanma,  prim ve ücretlendirme, markalaşma ve kurumsallaşma, işletme dışı gelir kaynakları, operasyonel yönetim, zaman yönetimi, yatırım, tutundurma, müşteri memnuniyeti, satış sonrası hizmetler, kalite, reklam, ihracat, fiyatlandırma, ürünler, insan kaynakları , gibi daha hızlı satış yapmak daha az maliyetle en fazla kara odaklanmalıdır. Bütün bunların amacı daha fazla satış yaparak kar elde etmektir. 

Bir firma neden zarar eder. Satış ve pazarlama çalışmaları yapmadığından. Maliyetleri ve parayı doğru kullanmadığımızdan dolay gereksiz harcamalar, işi bilmeyenlere vermesi ve hiç bilmediği bir sektöre girmeleri olarak ilk göze batıyor. Yapılan araştırmalara göre batan firmaların sadece % 5 müşteri olmadığından  dolayı kapanıyor. 

Bir işletmecinin bütün konular hakkında bilgili olması beklenemez. Özelikle yeni işletme kuran girişimciler konuya tam hakim olamadıklarından dolayı hata yapıyorlar ve bu hataların farkına varamıyorlar. Onun için işletmeciler sürekli işletmeyi ve işi geliştirmek için işin uzmanlarına danışarak en fazla kar elde etmeye çalışıp hayallerindeki işletme sahibi olmaları gerekiyor. 


Yorumlar