Enerji Pazarlama ve Satış Kapatma Yöntemleri


Güneş enerjisinden elektrik üretimi sistemlerinin pazarlanması ve satış diğer ürünlerin pazarlanması ve satısından farklılıklar gösteriyor. Daha Türkiye de yeni gelişen bir pazar olduğundan dolayı pazarlama taktikleri ve  satış yapma yöntemleri farklılık gösteriyor. Yenilenebilir enerji kaynaklarından olan güneş enerjisi ile elektrik üretim sistemleri solar enerji yada ges enerji olarak tabir edilen sistemin pazarlama ve satış aşamaları şunlardır. 

Pazarlama Çalışmaları Yapma 


  1.  Kişisel Hazırlık 
  2.  Ürünleri Tanıma ve Sistem hakkında bilgi sahibi Olma.
  3.  Ekip Kurma ve Eğitim, Kurumsal Yapılanma 
  4.  Yasal durum ve Hukuk, Anlaşmalar ve Tüzükler, İzinler
  5.  Zaman Yönetimi 
  6.  Hedef Kitle belirleme   ve Ulaşım Yönetmeleri
  7.  Sosyal ağları Kullanma 
  8.  Reklam için Katalog, Web sitesi hazırlama  

Satış Çalışmaları  İçin Yapılması Gerekenler

  1. Potansiyel Müşterileri belirleyerek İletişime geçme  
  2. Sınıflandırma ve İhtiyaçlarını Anlama  
  3. Bire bir Müzakere ve Toplantıyı Yönetimi  
  4. Sorunları Çözmek İçin Anlama ve Öneride Bulunma 
  5. Ürün ve Hizmetleri Anlatma Firmayı Tanıtma 
  6. Faydaya Dayalı Pazarlama Yapma 
  7. İtirazları Dinleme ve İkna Etme  
  8. Finansal durumu ve Hukuki analiz. 
  9. Kesif ve Ölçüm yaparak Net değerlerle Maliyet ve Kar Hesaplama  
  10. Satış kapatarak Sistem kurulumu için zaman verme ve Yasal izinleri Başlatma  
  11. Kurulum yada Teslimat ve Tahsilat Yapma 
  12. Satış Sonrası Hizmetleri ve Kontrolleri takip etme  

Güneş enerjisinden elektrik üretiminin faydalarından dolayı güneş panellerinin montaj yeri uygun olan her insanın kendi öz tüketiminin yanında fazlasını satarak gelir elde etmesinden dolayı iyi bir anlatım ve sunumla bireysel ve kurumsal olarak güvenirlik verirseniz kesinlikle  işi alırsınız.  Tabi ki yukarıda yazılı maddeleri uygulayacak deneyim ve bilginiz olmalıdır.  

Sadece güneş panelleri için değil  hizmet ve ürün üreten bütün işletmeler için uygulana bilir yöntemler çıkartıla bilir. Genelde pazarlama ve satış yapmanın mantığı aynı gibi olsa da kişiden kişiye ve ürüne göre farklılıklar bulunuyor. 

Her firmanın ve bireyin kutsal görevidir. Pazarlama yaparak satış yapmak. Satışla kapatılmayan her pazarlama faaliyeti boşa harcanmış para ve zaman demektir. Türkiye gibi geniş ve farklı kültür ile alım güçlerinden dolayı her ürün ve hizmet için müşteri bulmak zor değildir. önemli olan pazarlama stratejisi ile satış yapma yöntemlerini iyi kullanmaktır. 

    Yorumlar