Elektrik Uretiminde Verimililigi Etkileyen Nedenler


Elektrik enerjisi üretim sistemlerinde verimlilik ve maliyet Ile kendini geri ödeme zamanı yatırım yapma kararı alırken önemli kriterlerdir. Güneşten  elektrik üretimini yatırım yapmak isteyen insanlar yatırım kararı verirken dikkat etmesi gerekenler.
1. Sistemin kurulacağı arazi konumu ve durumu
2. Orta gerilim ve trafo merkezine olan uzaklık
3. Kurulacak sistemi oluşturan elektrik üretim elamanlarinin verimliliği
4. Güneş pannelerinin iklim, üretim, kalite ve verimlilik oranlari
5. Panelerin montajı ve eğim hesaplamasi, kablolama
6. Kurulan sistemin temizlik, bakım ve kontrol ile ölçümleri
7. Üretilen enerjinin satış rakamı ve isletme giderleri. Temizlik maliyeti
8. Kurulum maliyeti ve elektrik üretim ömrü. Panel fiziki garantisi ile elektrik üretim verim garantisi
Aynı yerde aynı maliyet ile kuran elektrik üretim sistemlerinde enerji verimilik bakımından %30 kadar farkı çıkıyor.  Türkiye ortalamasinda 1 mw sistem 1.600.000 kw enerji yerini yaparken iyi projelendirlimis ve kaliteli sistemlerle olusturulan sistem 2.080.000 kw kadar eneri üretimi meydana geldiği görülmüştür. Oysa burada sistem maliyeti en fazla % 10 fiyat farkı yaparken evrimsel olarak 3 yılda 4 yıllık elektrik üretimi mümkünken 4 yılda da 3 yıllık elektrik üretimi yapmak aynı verimlilik olamaz
Söz konusu biraz daha detaylı hesaplamaya girersek 25 yıl oretim ömründe 7.5 yıl zarar yada kar elde edersiniz. Sırf günü kurtarmak için kaliteli sistem kurukumundan bakım ve temizlikden kaçmak size 7.5 yıl enerji kayipi olarak gizli. Ir şekilde faturalanir ve farkına bile varamazsiniz.
25 yılda elektrik üretiminde oluşacak verim kayıplarının size maliyeti 1.750.000 $ oysa 1 mwp  sistem kurum maliyeti kaliteli iik ve ürünler yapılırsa 1.100.000 avro maliyeti olur. Peki 100.000 avro daha ucuza  etmek için o kadar para kayıp etmeye değer mi .
Söz konusu hesaplama sadece verim üzerinden gidildi birde kalistesiz ürün ve montajinin yanında iscilikle kurulan sistemlerde oluşacak yüksek bakım maliyetleri. Isletme giderleri, yenilemeye ayrılan bütçe dahil edilirse en fark daha iyi açılıyor. Sizce de ucuza mal.etmek.için bu kadar risk ve verim.kayıpları goze almak bir yatırımcı için mantıklı mi?













Yorumlar