Kampanya Düzenlemek veya Fiyat İndirimi Yapmak





Firmalar ellerindeki ürünü satmak, daha fazla kar elde etmek, toplam ciroyu ve karı artırmak daha fazla ürün satmak, yeni müşteriler bulmak. durgun piyasa da hareketli olmak yada yeni açılan işlemlerin tanınarak daha fazla kişiye ulaşmak içi zaman zaman kampanya düzenlerler.  Özelikle yeniden yapılanmaya giden firmalar kampanya düzenleyerek satışları artırma yolluna giderler.  

Ülkemizde kampanya denilince ilk akla gelen fiyat indirimi yapmaktır. özelikle yeni acılan işletmeler dip fiyat uygulaması yaparak müşteri çekmeyi düşünürler. Ancak fiyat indirimi yaparak rekabet etmek için kampanya düzenlemek en tehlikeli faaliyettir. Çünkü fiyat için gelen müşteri fiyat için gider ve her zaman sizin yaptığınız işi daha ucuza yapacak birileri mutlaka çıkar. Fiyat indirim kampanyası yapılacaksa bunu iyi planlamak lazım. 

Fiyat indirimi sadece işletmenin zarar etmesini ve iflas etme zamanını uzatmaktan başka bir işe yaramadığı gibi düşük fiyat için gelen müşteri ilerde fiyatların tekrar normal seviyelere çıkardığınız aman itiraz eder. Kısaca fiyat indirimi kendi kendini azar azar iflasa sürüklemekten başka bir işe yaramadığı  gibi aynı zamanda diğer sektördeki firmaları da zor durumda sokar. Ancak ülkemizde fiyata duyarlı hazır büyük bir kitle de vardır onun için zaman zaman fiyat indirimi yapmak gerekir.  

Bütün ürünlerde indirim yapmak yerine farklı fiyatlama ile pazarlama ve satış stratejileri geliştirmelidir. fiyat indirimi yerine ek hizmet, ürün, değer artırma, garanti uzatma, etkili reklam ve pazarlama, tanıtım faaliyetleri yada sadece bir kaç üründe indirim yaparak diğer ürünlerin satılması için müşteri trafiği oluşturmak daha akıllı ve işletmenin karlılığını da artırır. 

Kampanyalar zamana  ve duruma göre iyi planlanmalı ve hangi kampanyanın ne zaman olacağını kaç kalem ürün yada hizmette ne olacağını iyi analiz ederek devreye sokulmalıdır. Bir  işletme ne yaparsa yapsın ilk basta karlılık ve finansal durumu korumak olmalıdır. sadece fiyat üzerinden indirim yapmak işletme yeteneği olmayan ürün ve hizmetlerini değer katmayı beceremeyin işletmecilerin işidir.  

Nasıl Kampanya Yapılmalı  


  1.  Ek ürün veya hizmet sunmak
  2. Fazladan alınan üründe indirim yapmak 
  3. Seçiciliği az olan ürünlerde fiyat indirimi yapmak  
  4. Fiyat duyarlılığı ve çok satılan ürünlerde fiyat indirimi yaparak karlı ürünleri satmak  
  5. Trafik artırma amacı  ile  kampanya yapmak  
  6. Yeni ürünü piyasaya tanıtmak, ürün tanıtımı yapmak 
  7. Değer artırma  ve  ek hizmetler ürünler sunmak  

Kampanya Yapma Amaçları  


  1. Mevsim yada sezon ürünleri elden çıkarmak, parti mallarını eritmek , stokları bitirmek  
  2. Daha üstün yeni ürünü satmak 
  3. Satışla birlikte  yeni müşteriler bulmak ve tutundurmak 
  4. Yeni açılan işletmenin bilinirliğini artırmak  
  5. Durgun zamanları ve saatleri aktif olarak değerlendirmek 
  6. Ürünleri ve hizmetle birlikte firmayı tanıtmak  

Kampanya Faaliyetleri  Düzenleme 



  1. Halkla ilişkiler, sosyal sorumluluk 
  2. Sponsor olmak yada doğrudan faaliyetleri destekleme 
  3. Eğitim ve burs vermek  
  4. Müşterilerle sosyal faaliyetlerde bulunmak  
  5. Anket yapmak,  araştırmalar düzenlemek
  6. Yeni ürünleri ve hizmetleri tanıtmak  
  7. Çekilişler ve hediyeler vermek kasada indirim yapmak  limitli  
  8. Eğitimler ve seminerler vermek  
  9. Yayın ve İnternet ile blog ve web siteleri ile toplum bilincini geliştirmek  
  10. Yeni ürünleri müşterilere denemelerine olanak vermek onların görüş ve önerilerini dinlemek  

Kampanya düzenlemek isteyenler için ilk aklıma gelenler bunlar olmakla birlikte yapılan iş ve sektöre göre farklılık gösterir. Ancak temek amaç firmanın satışlarını uzun ve kısa vade de satış yaparak kar elde etmektir. Bir  işletmecinin ilk maddesi satış yapmaktır. Satış olursa işletme devam eder. Ondan sonra yönetim ve finansal konular gelir. Körü körüne satış yapmak içi fiyat indirimi yapmak  müşteriye sizden ürün alması için para teklif etmektir. 


Bol satışlar, karlı işler ve işletmeleriniz olması dileğiyle  

Yorumlar