Ülkemizde en yaygın ve en az yatırımla para kazanılacak işlerden biri olan oto yıkama açarak oto temizlik yapmaktır. oto yıkama firmaları bir dernek kuramadıkları gibi fiyatlama ve yapılan işte beli bir kriterler yok. Oysa ülkede aracı sahibi olma oranın yüksek olması oto yıkamalarda ki potansiyeli anlamak için yeterlidir. Yüksek oranda karlı ve yeterli müşteri potansiyeli varken işletmeler neden zarar eder.
Oto temizlik İşletmelerinde yapılan Hatalar
- Yanlış yerde işletme açma
- Fiyatlama politikası olmaması ve yanlış fiyatlama
- Hizmet kalitesinin sabit, Müşteri memnuniyeti düşük olması
- Finansal yönetim
- Doğru kimyasal ürünler kullanmamak
- Elaman Sorunu
olarak karsımıza çıkıyor. Ortalama bir araç için temizlenme ve içinin alınması yaklaşık 25 ile 35 dk arasında zaman yeterlidir. Fazladan geçirilen her zaman aslında bir sonraki yıkanacak aracın zamanını almak olup 4 araçta bir araç zamanı harcandığı için müşteri ya gelmez yada gelen durmaz.
İşleri kötü giden işletmelerde ilk yapılacak iş sorunu bulmak için işletmeyi analiz etmelidir. Sorun elamandan mı , yapılan hizmetlerde mi iş yerinin konumu ve yapısından yoksa fiyatlamadan mı ? Sorunu tespit ederek gerekli önlemler alınmalıdır. Bir işletme de
Oto yıkamalarda dikkat edilmesi gereken noktalar
- Kurumsal kimlik olmalı
- Elamanlar eğitimli olmalı ve işletmeden sorumlu müdür olmalı
- Müşteri kesinlikle direk oto temizlik elamanı ile muhatap olmamalı
- Ödemeler fiş karşılığında yapılması ve sadece bir kisi kasaya bakmalı
- Müşterilerin oturması ve ikramda bulunmak için uygun bir ortam
- Oto yıkama harici ek hizmetler ve ürünler
Oto yıkamalarda ki sorunları ve alınması gereken tedbirleri sıraladıktan sonra oto yıkamada fiyatlama konusu direk karlılığı etkilediği için önemlidir. Zire Ülkemizde genelde rakiplerin fiyatlarına bakarak fiyat belirlenir ve buda piyasa fiyatını oluşturur. Oysa her işletme kendine göre hizmet ve fiyatlama oluşturmalıdır. Burada işletmenin amacına bağlı olarak en ucuz, kaliteli, uygun fiyatlı, prestijli, maliyet odaklı, müşteri odaklı fiyatlama yöntemleri kullanır. Öncelikle hedef kitlenizi belirleyin ve ona göre ürün ve fiyatlama belirleyin
Oto Yıkamacılarda verilen hizmetler
- İç dış oto yıkama
- Oto kuaför
- Pasta cila
- Motor Yıkama
- Cam Filmi ve Folyo kaplama
Olmak üzere hizmet sunulur bunun yanında araçların büyüklüğüne göre yıkama tipine göre farklı fiyatlama gösterir. Piyasada buharlı oto yıkama, susuz oto yıkama, cilalı yıkama, süngerle yıkama, kopuklu yıkama tipleri yaygındır. Oto yıkamada kullanılan kimyasalların araca uygulaması, motor yıkama ve iç detaylı temizlikte elektronik aksama dikkat edilmedir. Ayrıca fiyat listesi kesinlikle yazılı olmalıdır.
Daha önce yazdığım oto yıkama açmakla ilgil yazımı buradan okuya bilirsiniz.
Yorumlar
Yorum Gönder