Düşük Bütçe İle Reklam Yapma






Küçük isletmelerin yanında büyük işletmelerde maliyetleri kontrol altında tutarak azaltmak için düşük bütçe ile yönetilen reklam mecralarına doğru olan ilgi giderek artıyor. Özelikle sosyal sitelerde ve internet ortamında giderek daha fazla kurumsal firma yada markalaşmak isteyen kişilerin işle ilgili paylaşımları artıyor. Eğlenceden çok iş amaçlı kullanılmaya başlandı sayılır. 

Sosyal ağlarda reklam yapmanın haricinde yerel gazeteler ve el ilanları ve sektöre ait dergilerde çalışmalar yapmak, web sitesi ile birlikte makale yazmak veya ayrı blog açarak oradan yayın yapmak işletmeler için bedava denecek reklam yapma yöntemleridir. 

Sosyal ağlar olarak facebook, linkedin, google plus ve twittir de yer almanızı öneririm. Son zamanlarda instagram da bu konuda baya bir ilerleme sağladı kullanmanızı tavsiye ederim. Sosyal sitelerde ürünlerinize ilgi duyacak gruplar veya yerel bir bölgeye hizmet ediyorsanız yerel gruplarda paylaşımlar yaparak bir anda çok fazla kişiye ulaşmanın yanında blog ile web siteleri üzerinden arama motorları tarafından aranarak daha etkili pazarlama faaliyetlerinde bulunmanın yanında satışlarda gerçekleştirilir. 

Sosyal aglarda ve bloglarda direk reklam değil de haber yada bilgi verme amacı ile yazılar yazmanız daha samimi ve daha etkili sonuçlara neden oluyor. İnsanlar kendilerine bir ürünün veya hizmetin direk satın alması yönünde yazıları okumak yerine ona bilgi verirken ürünün yada hizmetin sağlayacağı faydalar, ve ürünün nitelikleri garanti vb konularda bilgi verilmesi daha iyi olur. 

İşletmenizde ve sektörünüzdeki gelişmelerle birlikte yerelde hizmet ediyorsanız yerel yatırımlar, gelişmeler ve firma olarak katkılarınızı yazmanız, sosyal sorumluluk projelerinde destek olmanızın yanında derneklerle içli dışlı olmanız günülülük esasına dayanırsa insanlar size hem cabuk güvenir aynı anda kısa bir zaman diliminde cevreden tanınırsınız. 

İster sosyal ağda olsun isterseniz reelde olsun ürünlerinizi ve hizmetlerinizi iyi tanımanız ve tanıtmanız lazım. İnsanlar size ne iş yapıyorsunuz dediklerinde yaptığınız işin onlara faydasını söyleyin hem farklılık hem de akılda kalıcı olur. Yazı ve makaleler kesinlikle olumsuz bir duygu yaratmadan işini bilen kişiler tarafından kaleme alınmalı ve yayınlanmalıdır. 

Aruz ederseniz işletmeniz ve makalelerinizle ilgili yayınlar hazırlayarak bir dergi yada gazete çıkararak bölgenize dağıtmak, ürün yada hizmetleri insanlara denetmek, promosyon düzenlemek halkla ilişkiler faaliyetinde bulunmak da reklamsal değeri yüksek ama bütçe olarak düşük olmasının yanında geri dönüş oranları yüksek rakamlı reklam ve çalışmalara oranla daha yüksektir. 






Yorumlar