Eğitimlerin İşletmelere Katkısı






Başarılı bir işletmeci yatırımcı olmak için bireyin kendisinin işletme yönetimi ve yatırım, kişisel gelişim ve yöneticilik eğitimlerini almasının yanında ekiplere de yapılması gereken işlerle ilgili kesinlikle eğitim verilmelidir. Eğitim maliyetinden kaçarken üretim kayıpları, hatalı urun, pazarlama ve satışlarda yaşanacak kayıplar enerji maliyetleri ve ofis yönetimindeki hatalar çok büyük maliyet ve zaman kayıpları olarak geri döner. 

Daha işletme kurulmadan önce girişimci eğitmelerinden ve işletmecilik eğitimlerini içeren yöneticilik, ön muhasebe, yatırım analizleri, hukuk gibi temel bilgilerin sahibi olunmadan başarılı bir işletmeci olmak mümkün değildir. Ülkemizde işletme içi eğitimin önemi iflas etikten yada yatırımdan zarar edikten sonra anlaşılır. Söz konusu eğitimleri vermek için kadronuzda elaman bulundurma durumunuz uygun değilse dışarıdan destek almanız daha az maliyetli olur. 

Eğitim maliyetlidir ama eğitimsizlikten dolayı oluşacak zararlar daha büyük maliyeleri meydana getirir. Eğitim alan bir elaman hem daha kısa zamanda daha fazla üretime ve çalıştığı departmana katkısı olduğu gibi firmaya da olumlu yansır onun için işe yeni alınan elaman eğitim verilemeden ne sahaya çıkarılmalı nede üretime yada yapacağı işe verilmemelidir. 

Yeni alınan elaman beli bir zaman dilimine kadar eğitim verilmesi işi öğrenmesinin yanında elamanı takip etme verilen işleri başarılı bir şekilde ifa etmesi gibi durumlar analiz edilerek, öğrenme işe uygum kendini adama, başarma isteği, yatkınlık, dikkat durumu tespit edilerek oluşacak sorunlar baştan beli olur. Böylece o insanla işe devam edip edemeyeceğiniz ve firmanıza nasıl bir katkı sağlayacağını ilk baştan belirlersiniz. 

İşletmelerde iç eğitim ve dış eğitim olmak üzere iki tane eğitim planı hazırlanmalı ve bu eğitimleri verecek insanlarla iletişime geçilmelidir. Böylece sürekli eğitim alan elaman hem gelişmeleri iyi takip eder aynı zamanda üretim ve satışa daha fazla katkı sağlarken kendisine eğitim verilmesinden dolayı kendini firmaya ait his eder. Eğitim sırasında eksiklerini tamamlar kendine olan öz güveni artar. 

İyi eğitilmiş işini bilen elamanlarla daha kısa dilimde daha fazla satış yaparak rakiplerinden önce gemce, işletmeyi yüksek kapasitede verimli kullanma, düşük maliyet, hızlı üretim ve hizmet, müşteri memnuniyeti ve başarılı bir işletme olarak geri döner. Diğer firmalarla aynı teknoloji ile aynı ürünlerin üretim olsa da daha fazla satış yapılır ve daha karlı işletme olur. Sizce işletmelerde eğitim gerekli değil mi? 




Yorumlar