Firmaların Batma Nedenleri





Bir firma neden batar? Çok başarılı ve büyük firmalar bir anda bazen silinip gidiyor. Toplantı, seminer ve işletme ilgili blogumdaki yazılardan ve gelen yorum ile soruların yanında danışman arkadaşlar tarafından dille getirilen firmaları ölüme götüren en büyük 20 hatayı sizin için derledim. Aslında bazıları bir birini direk ilgilendirdiğinden bir madde de yazdım onları da ayırsak en az 30 neden çıkar. Sizin firmanıza hangi hatalar var.  


1. Bilmediği işe girmek 
2. Hibe ve teşviklerden yararlanmamak 
3. Ekip kurma ve ekip yönetim hataları
4. Sorumluluk verip yetki vermemek 
5. Ücretlendirme ve teşvik edememe 
6. Eğitim ve danışmanlıktan faydalanmamak 
7. Satış ve Pazarlama yapmamak yada yetersiz yapmak 
8. Yöneticinin egoları 
9. Müşteri bulma ve müşteri tutundurma politikaları 
10. Yanlış ürün veya fiyatlandırma. 
11. Finansal yönetim, Gelir kaynakları, yatırım yönetimi   
12 Yeni ürün ve hizmet geliştirememek, 
13 Yönetim yetersizliği, 
14 Plansızlık 
15. Büyüme hataları 
16. İş planı yapmamak 
17. Ar-ge ve ürün geliştirme yapmamak 
18. Kanunlara ve Vergilere dikkat etmemek 
19. Gündemin ve gelişmelerin gerisinde kalmak 
20. Ortaklıkla ilgili sorunlar ve görev dağılımı yapamamak



Yorumlar