Emlak Sektöründe Kurumsal Marka Olmak






Emlak sektöründe çok kazanmanın yollu iyi bir eğitim ile başarılı bir emlakcının niteliklerini sahip olmak ve emlak bilgisini geliştirerek kurumsal emlakçi olmaktan geçiyor. Kurumsallaşarak markalasan emlak ofisleri hem daha rahat pazara giriş yapıyor ve insanlar kurumsal bir markaya sahip oldukları için çalışanlarına işi biliyor diyerek bakıyor. Onun için de markaları emlak ofisinde çalışanların dediklerini yapmaya daha yatkınlar. 

Kendi emlak dükkanının açan emlakcılar kesinlikle kurumsallaşma ile birlikte kurumsal kimlik çalışmaları yapmaları gerekiyor. Çünkü çok para kazanmanın ve akılda kalmanın başka yollu yok. İnsanlar sizin en bildiğinize yada ne yapacağınıza bakmadan anlamadan önce markanıza ve ofisinize bakıp konuşma ve giyiminizle son kararınızı veriyor. Evini satmak isteyen bir gayrimenkul sahibi telefonda ilk önce emlak ofisinin adını soruyor markalı bir emlakcı adı söylerseniz o zaman sizinle iletişim kuruyor yada onun tanıdığı birinin adını söylemeniz lazım yoksa sizi başından savar

Marka demek bilinirlik, uzmanlık, güven, farklılık ve karlılık demektir. Onun için her emlak ofisi markalaşmak ve bilinir olmak zorundadır. Ancak bağımsız emlak ofisleri yerel bölgede sınırlı kaldıklarından dolayı dar bir alanda markalaşır ve ulusal bir marka kadar bilinirlik olmaz. Çünkü ulusal bazda emlak markası markalaşma konularında ciddi yatırımlar yapar. Oysa yerel bir emlak ofisinin buna ekonomik olarak gücü yetmez onun için ulusal bir marka onun yakınında açılır ve işini alır. 

Sadece onunla kalmaz franchise veren emlak firması franhcise alan girişimciye eğitim, reklam, müsteri yönlendirme, hukuki destek, ofis dizaynı ve yer secimi, projelerden ve inşaat firmalarından bağlantılar, ulusal çapta yayın yaparken online ilan sitelerinde ve kendi genel sitelerinde reklam yaparak destek sağlar. Ofis yönetimi eğitimi verildiği gibi elamanlarına da eğitim vererek nitelikli elamanlar ile ofis sahibelerinin ve ofislerin kazanmasına destek olur. 

Kendi işletmesi olan bağımsız emlakçı ne kadar bilgili ve konusunda uzman olursa olsun markalı emlak ofisinde çalışan ortalama bir emlakçı kadar para kazanamaz. Kendi emlak ofisi olan en iyi ihtimale giderinden biraz fazla kazanır. Bağımsız emlakcı gün geçtikçe müşteri ve Pazar ve para kayıp eder. Çünkü markalı ve ulusal bazda faaliyet gösteren emlak markası ile hiçbir yerel emlakçi mücadele edemez. Buna ne olanakları nede bilgisi, zamanı yetmez. 

Kazanmak isteyen emlakcılar için markalaşmak hayati öneme sahiptir. Örnek olarak yerel markalaşmış bir inşaat firması bile temelden daha kolay satış yaparken kurumsallaşmayan inşaat firması bitmiş dairesini bile satmakta zorlanır. Aynı durum emlakcılar içinde geçerlidir. Kurumsal marka çatısı altında olan emlakçiler anlaşmalara ve komisyonlara hiçbir itiraz gelmez ve güven sorunu yaşamadan ev sahipleri yetki belgesi verirken. Kurumsal olmayan emlakcıları devre dışı bırakmak, ödeme yapmakta güven sorunu yaşıyorlar. Bu da kurumsal kimliğin ve kurumsal yönetimin insanlar üzerindeki psikolojik etkisini en güzel şekilde gösteriyor. 

Emlak isine girmeyi düşünenlere tavsiyem ofis açarken marka olmuş franchise veren emlak firmaları ile görüşerek kendileri için en uygun franchise sisteminin içine dahil olsunlar. Çünkü markalaşma uzun dönemli bilgi ve para deneyim gerektirir. O zaman kadar iş yapamamak ve giderleri çepinden karşılamak desteksiz kalmaktır. Yeni acılan bir emlak ofisi bilinirlik ve güvenirlik oluşması için 3 yıl zaman geçerken bilinen kurumsal bir emlak zincirinin temsilciğini yapmak hemen para kazanmasına vesile olur.

Onun için emlak bürosu açarak emlakçılık yapmak isteyenlere markalı emlak ofislerinden görüşme yapmalarını tavsiye ederim. Ofisi var olan emlakcıların da bir emlak firmasından franchise almaları yararına olur. Piyasa da çok farklı fiyatlama ve hizmetler ile desteklere bağlı olarak markalı emlak bayiliği verenler var. Kesinlikle size uygun birini bulursunuz. Yada ben size yardımcı olayım.

Yorumlar