Girişimciliğin Aşamaları





Bir girişimcinin iş fikrinin oluşmasından işletmesini büyütmesine kadar temel olarak beli başlı devrelerden geçer. Kimi bu girişimcilik evrelerinden kolay geçerken kimileri de geçemez ve girişimcilik hayali söner. Öncelikle girişimcinin motivasyonu ve amacı olmalı tabi ki para , para olmadan girisimcilikde iş fikri ve bilgide pek işe yaramaz. 

Bir girişimci ilk başta Girişim evresi ile başlar bu dönemde yatırım yada işletme ile ilgili duyum almıştır ve genel olarak konu ile ilgili fikir edinir ve işi bilenlere danışır yada kendisinin teknikerlikten gelme mesleğini icra etmek işin iş kurmak isletme fikirlerini planlama devresidir. Burada başarılı ve her şey pala uygun giderse ondan sonra araştırma dönemi başlar iş fikrini daha önce kim ne yaptı yada nasıl yapılıyor kimler müşteri olur ne kadar sermaye lazım fiyatlama, maliyet, elaman, kar oranları ve iş yeri açma gibi detaylar iş planı seklinde yazılarak detaylanır. 

Bundan Firma kurmak için finansal kaynak bulma dükkan bakma ve işletme kurma, ekip oluşturma, yönetim, üretim, ekipman alımı ve işletmeyi aktif hala getirme dönemi başlar. Asıl girişimcilik burada başlar kendi işini kurmak ve elini tasın altına koyma dönemi oluyor. Girişimcilikten sonra pazarlama ve satış dönemi başlar. Bu dönem girişimci için çok kritik bir dönem olup pazarlayarak doğru fiyatlama ile müşteriye hitap ederseniz satış yapılmış olur ve girişimciliğin ilk meyvesini vermiş olur. 

Kurumsallaşma burada başlar. Burada esnaflıktan yani kendi işini yapmaktan iş adamı olmaya ve kurumsal kimlik ile markalaşmayla birlikte gelir. Markalaşma öyle reklam yada sözle olacak bir durum değildir. Markalaşma insanların bilincinde bir kimlik ve algı ile duygusal olarak bağ kurması için bir ad, logo ve duygu ile insanların aklında kalmalı benimsemeleridir. Kurumsallaşma büyümenin geldiğinin göstergesidir. 

Kurumsallaşma aşaması tamamlanan işletmede ürün üretimi varsa bayilik hizmet ile ürün iç içe yada sadece hizmet işe franchise sistemi oluşturarak büyüme, yeni şubeler açma, ithalat ve ihracat dönemi başlar. Firma yöneticici genelde işi kuran kişi olduğundan dolayı burada görevi devir etmesini bilmeli ekiple çalışma yeteneklerini geliştirmesi sadece yeni yatırımlara ve yatırımcılarla ilgilenerek işletmeyi büyütmeli finansal ve organize işlerini kontrol etmelidir. 

Bir işi sıfırdan kurarak bayilik vermek ve yeni pazarlara girecek kadar büyümek uzun yıllar ve başarılı bir çalışmanın yanında bilgi ve deneyimle olur. Eğer bu bilgi ve deneyimi başkasına aktararak işin başında değilde sadece denetleyen yada takip eden olursa liderlik etmiş olup insanlara yol acar yok sadece ben yaparım diyerek kendini yukarılarda görüp her işi yapmaya kalkarsa hızla bir düşüş dönemine gelerek iflas ile karsı karsıya gelir. Büyüme noktasında iflas etme nedenleri genelde işletmecinin liderlik niteliklerinin olmaması yada fazla büyüme hevesinden düzensiz harcama yapmasıdır. 




Yorumlar