İşletme Geliştirme Yöntemleri






Bizim insanımıza iş geliştirme denilince aklına hemen yeni iş yeri açmak, şube açmak, kredi çekerek yeni ekipmanlar ve makineler almak gelir. Oysa iş geliştirme tam olarak işletmenin karını artıracak her türlü faaliyetler olarak karsımıza çıkar. Bazen önemsiz gibi görünün bir ihmal bile işletme büyüklüğüne göre az yada çok maliyetleri etkiler. İşletmeyi geliştirmek en basit olarak sadece gece aydınlatma ve enerji tüketimini azaltmak için kararlar almak bile ciddi ekonomik olarak katkı sağlar işletmeye. Bir fabrikada hava hortumunda ufak bir delik bile işletmeye ciddi anlamda maliyet artırır. 

İşletmelerde en çok yapılan hatalardan biri özelikle yeni büyütme olan işletmeler için diyorum. Gereksiz elaman alımı, maliyet kontrol etmeme, organize etmede sorunlar, üretim yöntemi, satış birim hataları, başarılı oldum havasına bürünmek, dengesiz harcamalar ve yatırım ile yeni şubeler amcaya başlaması kalkış yapan arabanın stop etmesi yada hızla giderken yakıtın bitmesi gibi olur. Bazen fren yapmayı yada hızı yavaşlatmayı bilmek lazım. Duruma ve olanakları göz önüne alarak karar verilemeli yapılması gerekenlere. Sürekli gaz yapan araba gibi sürekli büyümeye odaklanırsanız ya duvara yada uçurama gidersiniz. 

Bir işletmenin gidisi ve durumu hakkında en iyi gösterge finansal durumdur. Bir elaman ne zaman işe alınmalı, kredi ne zaman kullanmalı ve ne kadar olmalı, yatırım öz kaynak kredi oranı, ham madde alım miktarı ve ödemeleri ile ödeme yöntemi. Fiyatlama ve alım fiyatlarının araştırmak, yatırımcılarla iş birliği yapmak, satış kanalları ve pazarlama çalışmaları, web teknolojisinden yararlanma, yazılım ve teknoloji kullanımı, elamanların eğitimleri. Markalaşma, Ürün ve hizmet geliştirme, araştırma ve geliştirme, iş birlikleri, farklı reklam çalışmaları, halkla ilişkiler gibidir.

Yani bir işletmecinin amacı iş yapmak değil işleri geliştirmek için neler yapılmasını düşünmek kararlar almak analiz ederek uygulama koyduktan sonra sonuçlandırmak ve bütün bu süreçte organize etmek ve kontrol etmelidir. Bazı firmalar bütün bu operasyon faaliyetlerini yürütmek ve işletme ile sektörü takip etmek için iş geliştirme uzmanlarına ekiplerinde yer veriyorlar. Çünkü bir işletmenin ilk amacı faaliyetlerini devam edebilmek için doğru kararlarla para kazanmak olmalıdır. Maliyetleri en aza indirerek en fazla kar elde etmek ve sektöründe lider olmaktır. 

Her işletme büyümek ister onun için stratejik büyüme planları olmalı ve rakiplerden firma ile ürün olarak zayıf ve güçlü yönlerini belirlemeleri bu doğru kararlar almalıdır. Stratejik planlarını devreye koymalı. 




Yorumlar