İşletmelerde Stratejik Yönetimin Önemi






Türkiye’de işletme kuracak olan girişimciler hangi işi yapalım diyerek adete iş arayışları içinde olup her önüne gelenden akıl alırlar ve kulaktan dolma bilgilerle hareket ederler. Genelde iş tavsiyesi yaparken bilgiden ve deneyimden uzak ‘ Bizim akrabanın dayısı var yada amcası çok güzel para kazanıyor’ yada ‘ bu işi yap rahat iş yatarak para kazanırsın’ vb şekilde tavsiyeler vardır. Ülkemizde işletme kurlumu duyum, yatırım, iflas ve araştırma olarak gelişir. Oysa olması gereken duyum yada öngörü ile araştırma ve danışma, karar sonra yatırım yaparak işletme olması lazım. 

Her önüne gelen insana soru sorulduğu zaman genelde olumsuz nitelikler bilgisizce ön plana çıkar ne yazık kı ülkemizde herkes işletmeci ve ekonomist, yönetim danışmanı olmuş kime sorarsan kesinlikle bir bilgisi var. Durum böyle olunca girişimci da işte yatırım yapmaya korkuyor. Dolasıyla çok iyi bir işletme yönetim nitelilerine sahip olsa da çok güzel bir iş fikri olsa da faz geçiyor yada yanlış yatırım yapıyor. 

İş kuracak olanların secilikte algılık döneminde yapmayı düşündüğü işe odaklandığı için kafasını nereye cevirse hep aynı işin yapıldığını görür ve piyasanın doymuş olduğunu düşünerek iş fırsatları bitmiş yada müşteri olamaz, yada kar oranların az olduğunu düşünür. Oysa müşteri de var piyasada doymuş işletme kuracak olanların genelde birilerinin yaptığı işin aynısını açarak kendisini riske atarken sektörü de zor durumda bırakır. Yada daha ucuza iş yapma mantığı ile işletme açar. Sadece fiyat üzerinden işletmecilik yeteneksiz ve bilgisiz işletmecilerin yaptığı sonu iflas olan bir girişimdir. 

İşletme kurarken plan kadar planın stratejik olması önemlidir. Doymuş olan bir pazarda bile hizmet yada ürünleri farklılaştırarak kendine niş pazarlar bulup rahat hareket eder. Bir işletmenin yönetiminde kesinlikle stratejik rakiplerden farklı olacak bir planı olmalı o zaman işe yeni bir anlayış getirdiği gibi kendisinin diğerlerinden farkı olur. Farklılıkta karlılık demek oluyor. 

Pazarlama ve satışta, işletme yönetiminde, maliyet kontrolünde ve azaltmada, fiyatlamada, ekipte, ürün veya hizmetlerde kesinlikle bir farklılık ve stratejik olarak üstünlük sağlayacak bir alan bulmalı. Her girişimci yeni bir icat yada kesif yapmak sorunda değil önemli olan işletmeye yeni bir bakış ve işletme sistemi kurmalı. Siz isterseniz yaptığınız işi en iyi yapan olun bir plan ve işletme yönetim sisteminiz yoksa maliyetleri ile finansal yönetimde hatalar yaparsanız iflas eder yada kısa zamanda rakipler tarafından yok edilirsiniz. 

İşletmeciler kesinlikle bilmedikleri bir işe girmemeli ve her zaman birinden akıl almalıdır. İletme planının yanında işletme yönetiminde etkin olmalı işine ve işletmesine de sahip çıkmalıdır. Bununla birlikte gelişmeleri takip etmeli ve geride kalmaması gerekiyor. Rakipleri takip etmek yerine kendi alanında lider olmalı ve takip edilecek takdir görecek işler çıkartmalı farklılık için. İnsanların sorunlarını çözüm getiren ve geliştirenler her zaman kazanmaya devam eder. İnsanlar sizi tercih etmesi için bir neden sunmanız gerekir. Yoksa bir kısır döngü içine girer umduğunuzu bulamasınız. 

Unutmayın doymuş Pazar yada kazandırmayan iş yoktur. İşletme para kazanmaz işletmeye para kazandırılır ki buda işletmeciye bağlı bir durumdur. Tabi ki işletme kurulumunda dikkat edilecek noktaları atlamamak gerekiyor. Sonradan kurulan işletmenin pazara giriş stratejileri olması gerekiyor. Durgun bir piyasada ve sektörde risk olmaz ama fırsatlarda olmaz. Stratejik plana sadece pazara ilk giren olduğunuzda gerek olmaz ama rakiplerin stratejik planı varsa o zaman sizinde olmalı 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder