Kurumsal Kimliğin Faydaları Nelerdir?





Kurumsal kimlik mi kurumsallaşmaya giderek kurumsal yönetimi daha faydalı. Önüne gelen kurumsal kimlik uzmanı oldu. Sadece web sitesi, afiş ve görünür reklam kurumsal kimlik için yeterli olduğunu düşünüyorlar. Tamam kurumsal kimlik çalışmasının bir parçası olan renk, logo ve tabelaların aynı olması aklıda kalıcı olarak kurumun markalaşmanın ve bilinirliğinin etkisi var. Ancak bir işletme sadece kurumsal kimlik çalışması yapar ve kurumsal yönetim anlayışı gelmez işe görüntü olarak güzel ama yönetim olarak anlamsız kalır. Kurmasal kimlik ile kurumsal yönetim ve markalaşma çalışmaları uyumlu olmalıdır. 

Kurumsal kimlik işletmenin görünür ve itibarını destekleyerek markalaşmana katkı sağlar ancak kurumsal yönetim daha önemli olup işletme yönetiminin yukarıdan aşağı bir işletme anlayışı getirir. İnsanlar kurumsal yönetime sahip olan işletmelerin ürünlerine daha fazla talep ederken daha fazla fiyat ödemeye razılar ve onların isteklerini anlaşma ve şartlarını yerine getirmekte daha olumlu bakıyor. Kurumsal kimliğin ve kurumsal yönetimin insanlar üzerinde etkisi olup kuruma bir imaj ve duygusal olarak bir bağ kurmalarına neden olur. 

Kurumsal yönetim ve kurumsal kimliği olan işletmeler daha kolay ve etkili pazarlama yaparken daha fazla kazanç sağlar ve finans bulmada, yatırımcılarla iş birliği yapmada, bayilik vermede, bankalarla çalışmalarda, ürün tedarik etme ve fiyatlama da daha karlı olup insanları daha kolay ikna eder. Kurumsal yönetimde insanların görevleri ile yetki ve sorumluluk alanları net çizgilerle belirlenmiş olduğundan dolayı yönetim hataları olmaz. 

Aynı zamanda ürünü alan müşterilerin güven sorunu olmaz iken çalışanlar kurumsal firmada çalışmalarında kendilerini o kuruma ait olma duygusuna sahip olup gurur duyarlar. Kurumsal yönetim anlayışından dolayı insanlar daha verimli çalışırlar. Kurumsal yönetim anlayışına sahip olan işletmeler daha fazla karlı Pazar payı elde ederler. Halkla ilişkiler kapsamında daha etkili ve elaman arayışlarında sorunlar yaşamazlar. 

Çünkü insanlar kurumsal firmada çalışmanın kendilerine getirecekleri artılar ve güven ile o firmalarda çalışmak için âdete yarışır onun içinde yetenekli elaman bulmada sorun yaşamazlar. Kurumsal bir firmada çalışmak ayrıcalık olarak düşünürken kariyer yollunda daha hızlı çıkacaklarından emindirler. 

Bankalar kurumsal firmalara daha iyi olanaklarda daha ucuza finansa sağlarlar. Özelikle borsada işlem gören bir firmanız varsa dış yatırımcılardan da borsa üzerinden de daha kolay para kaynakları bulurlar. Örnek olarak yerel markalaşmış bir inşaat firması bile temelden daha kolay satış yaparken kurumsallaşmayan firma bitmiş dairesini bile satmakta zorlanır. Aynı durum emlakcılar içinde geçerlidir. 

Kurumsal marka çatısı altında olan emlakçiler anlaşmalara ve komisyonlara hiçbir itiraz gelmez ve güven sorunu yaşamadan ev sahipleri yetki belgesi verirken. Kurumsal olmayan emlakcıları devre dışı bırakmak, ödeme yapmakta güven sorunu yaşıyorlar. Bu da kurumsal kimligin ve kurumsal yönetimin insanlar üzerindeki psikolojik etkisini en güzel şekilde gösteriyor. 

İşlerini ve işletmesini büyütmek isteyen işletmeciler öncelik olarak kurumsal kimlik ve kurumsal yönetim anlayışına sahip olup kurumsallaşarak markalaşma sonunda bayilik yada franchise vermelidir. Marketlerde bile aynı gramaj ve ürün olsa da sadece marka yada firmadan dolayı fiyat farkları oluşur çünkü insanlarda kurumsallaşmadan dolayı kalite algısı meydana gelir. 

Yatırım yapacak veya işletmesine ekipman, makine, hizmet alımı yapacak olan insanlar kurumun daha önce yaptığı referanslara bakıyorlar. Başarılı kurumsal bir firma aynı zamanda işini iyi yapan başarılı projelere imza atanlar demektir. Bir insan ilk izlenimi web sitesinden yada ofisten edinirken daha sonrası kararında firmanın daha önce teslim etiği projeler ile markası ve devam eden projelerine bakarak karar verir fiyatlama ve pazarlık ondan sonra gelir. 




Yorumlar