İşletme Kurmak ve Yatırım Yapmak İsteyenler.



Bana danışmanlık için gelenlerin %80 yatırım yapmaktan yada işletme kurmaktan vaz geçiyorlar. Çünkü yatırımcı yada işletmeci olmak ve bilgi bakımından başarılı olmayacaksa yapma diyorum. Onların duymak istediği değil gerçekleri söylüyorum yazık değil mi insanlara gaz vererek yanlıs yatırım yapmalarına yada işletme kurarak iflas etmelerine neden olalım. 

Başarılı işletme kurmak yada yatırım yapmak matematiksel olarak ifade edilebilen rakamlarla karar alınması iş inşallahla yada umutlarla bırakılamaz. Yanlış yapılan bir işletme yada yatırım ülkeye de insanlara da zarar demektir. 

Daha bir yatırım yada işletme ile ilgili doğru fizibilite yapamayan insanlar yada bu gibi danısmanlardan alınan hizmetlerle nereye kadar gidilir. Hibelerden ve teşviklerden yararlanılmaktadır. Ülkemizde hemen hemen her yatırıma yada işletme kurmak isteyen girişimcilere hibe olanakları ile birlikte yatırım teşvik belgesi ile faydalanarak karlı işletmeler kurar ve doğru yatırımlar yaparak başarılı olursunuz. 

İşletmeciye başarılı olmanın kuralı. Girişimcinin yada işletmesinin olanakları, pazarın durumu, bilgi ve işletme deneyimi , yatırım teşvik ve hibeleri, satış ve pazarlama, ekip kurma ve finans yönetiminin bütünlüğünde yatıyor. 

Bazı işletme yönetim danışmanları sadece müşteriden para almak için her konuda kendileri daha bilmeyerek gaz verme yöntemi ile hal ederiz yaparız diyerek inşaatı gaza getirmek yöntemi ile danışmanlık ücreti pesinde koşarken yatırımın yada işletmecinin durumunu pek düşünmüyorlar. Genelde sonuçta olumsuz oluyor. 

Onlar gelip geçici olarak günü kurtarmak peşindeler. Oysa ben en az 6 yıldır bu işi yapıyorum ve yapmaya da devam edeceğim yanlışlarla 100 tane danışmanlık yaptiğim firma olacağına 10/tane başarıya taşıdığı firma olsun. 

Evet işletme kurar iken yada var olan işletmeyi  büyütmek, yeniden yapılanmakta franchise vermek, bayilik sistemi oluşturmak, hibelerden ve teşviklerden yararlanmak, Finansal yönetim yaparken doğru danışmanla çalışmak ve bu işin işletme yönetimi ve teknik yönünü bilmek gerekiyor. Yanı işletme danışmanlığı akıl vermek değil yapılması gerekenleri söyleyerek dediklerimin arkasında durmak. 

Yorumlar