Başarısızlıkta En İyi Öğretmendir. Farkında Olana!!

Başarı yada aslında başarısız durum yok. Pozitif insanlar her zaman kazançlı çıkarak yapılan eylem ve faaliyetlerde istenilen sonuç alınırsa başarılı, Alınmaz ise başarılı olmak için bir deneyim ve birikim olarak görür.

Başarılı yada başarısız olunması durumuna insanın tepkisine ve düşüncesine  bağlı olarak istenen sonuç alınmaz ise benim kaderim der daha fazlasını yapmak için başka yoları denemez. Olumlu düşünün insan da başka yollarını bularak amacına ulaşmak için farklı fikirler, yöntemler bulur, araştırır ve insanlardan yardım ister.

Başarıya giden yol başarısızlıktır. Başarısız olmadan başarılı olunamaz. Başarısız olmayan insan hiç başarı için çalışmamış demektir. Bir başarısızlık 1 kitap dolusu bilgi ve deneyimden daha fazlasını öğretir.

Ama yine de siz başarısız olmaya çalışmayın işi bilenden yardım alın. Denenmişi bir daha denemeye gerek yok. Başarısızlık iyi bir öğretmen olsada maliyetli bir eğitim olur.

Yapılan işlerde ve eylemlerde her zaman maddi kazanç olmasıni beklemek yerine amacinza ulaşmak adına bir adım fazla atmış olmak için çalışın. Sadece lara kazanmak amacı ile hedef belirlerseniz başarılı ama mutsuz olursunuz.

Oysa bir amac belirleyerek hareket ederseniz o zaman hem mutlu hemde paralı olursunuz. Çünkü para amaç olmamalı sadece araç olmali ama parasiz da hiç olmamalı.

İşte basari de başarılı olmak arasında fark insanın kendi tutumuna göre farklıdır. Hayatta öyle değil mi?. Adamın biri " Dünya kadar kitaplar okudum bir kelime anlamadım bir kelime okudum dünyayı anladim" ki gibi her insanon okuduğundan farklı anlamlar çıkartır.

Son olarak olumsuz dusunen insanlar hem riske girmezler ve en ufak sorunu gorduklerinde yada birinden olumsuz duyum aldıklarında geri adım atarlar. Zaten olumsuz düsünmenin temelinde kendini tanımamak, öz güven olmaması ve yapacağı işte yada faaliyette sonuç ana kadar mücadele edecek azim olmamasıdır.

Her ne kadar toplum başarısız insanı sevmez olarak bilinsede aslında başarılı insanları sevmeyiz ve çamur atmak için elimizden geleni yapar basina kötü okay gelsin diye beduaa ederken içten içe kıskanarak takdir eden bir toplumuz var. Üstelik kendisi de sizin kadar başarılı olmak ister ama yapamaz. 

Aslında insan başarısız olmak ve kendini hakli çıkarmak için o kadar çaba göstermesi sebebiyle başarılı olmaya,kendini gelistirmek ve ilerlemek için çaba göstermek için emek etse sonuç olumlu olur.

Tabi ki başarı da bir bedel ister, irade sahibi olmak , girişken ve girismci olmak, kendini ve işini geliştirmek, çalışmak ve yeni fikirler bulmak olsada başarısiz olmak kadar zor değil. Sadece yapman gerekeni yapsan başarı zaten eninde sonunda gelir.

Başarının %5 düşünmek % 15 plan yapmak ve 80 eyleme geçmektir. Ne kadar iyi iş fikriniz olursa olsun uygulama yoksa sonuçta yok !!

Yorumlar