Kredi Alarak İşYeri Açmak

Zaman zaman danışmanlık kapsamında küçük işletme kurmak isteyen girişimcilerden gelen sorulardan biri kredi alarak iş yeri açmak istiyorum oluyor. Onlara kesinlikle kredi alarak iş yeri açmamalarını  söylüyorum. Eğer iflas etmeyi garantilemek ve elinizdeki kredi alırken gösterdiğiniz gayrimenkullerin olmak istiyorsanız kredi alarak iş yeri kurun diyorum.

Kredi alarak iş yeri açmak yerine iş yeri açmak icin gerekli parayı biriktirene kadar başka yerde çalışmalarını böylelikle hem para kazanırlar hemde işletme bilgilerini geliştirilmesini sağlarlar. Özelikle kurmak istedikleri işte çalışıyor olmalılar.

Kredi kullanarak isyeri açmanın riskleri hem kredi maliyetlerinin yanında ek gider olarak faiz olmasi, kısıtlı finans ile kurulan işletmelerin sermeye yetersizliğinden faaliyetlerini yetersiz yürütme yada yürütememekten dolayı iflas kaçınılmaz olur.

Yeni kurulan işletmelerin zaten en az 6 aylık giderlerini karşılayacak kadar fazla nakit paralarının olması ve yeterli sermeye ile işletme kurmaları gerekiyor. Yani bugün 60.000 tl ile kurulan bir işletme için en az 30.000 TL De fazla para olması lazım.

Yeterli sermaya ile kurulan isletmeler de ilk risk 1 yil içinde iflas etmek ikinci risk 2 yık içinde iflas etmek üçüncü risk olarak da ilk 5 yık boyunca 5 kişiden fazla çalışan sahibi olmamak.

Yapılan istatistiksel çalışmalar göre kurulan isletmelerin % 30 ilk 6 ayda sermaye yetersizliğinden % 20 si 3 yil içinde yönetim hatalarından geri kalanların %40 da finansman yönetim hatalarından iflas ederken sadece %10 6 yıldan fazla ayakta kalırken sadece %5 iyi paralar kazanıyor.

Yine yapılan istatistiksel çalışmalara gore iflas eden işletmelerin sadece %3 müşteri olmadığından kapanıyor. Diğer kapanma nedenleri genelde çalışan, yönetim ve finans hatalarinin yanında kontrol edilemeyen dış risk olarak kanun ve yönetmenlik degisikligi olabiliyor.

İş yeri açmak isteyenlere KOSGEB hibe lerinden ve kredilerinden faydalanmalarını öneriyorum. 50.000 tl hibenin yanında 2 yıl odemesiz 5 yıl  ödemeli olmasi girişimci için ciddi avantaj sağlar.

Yorumlar