Basarili Satışçı Olmak İsteyen Var mi

Çok satış yapmak firmaların devamı ve parasal döngü için olmaz ise olmazlardan olup işletmenin devamı için gerekli para kaynağını sağlamanın tek yoludur.

Üretimden çok satış yapmak önemlidir. Her insanın kurumun ve firmalar daha fazla satış yapmak zorunda. İşletmeler için ürün yada hizmet üretmek, işletme kurmak ham madde temin etmek , ekip kurmak, yeni yatırımlar yapmak ancak ve ancak satış sonrası gelen paraya bağlıdır.

Satış üzerine internet ortamında olduğu gibi bir çok kitaplar yazilmis ve eğitim ile seminerler veriliyor. Ama bazı firma ve insaar satışın önemini hala kavrayamamış gibi görünüyor.

Bazı insanlar satış eğitimi gereksiz olarak görüyor hata satışın gelip geçici boşta iken yapılan bir iş yada ek iş olduğunu düsünen insanlar bile var.

Oysa satış bir bilim dalı olup sosyoloji ve psikoloji olgularla insan karar almasini etkileyen faktörler inceleyerek satış stratejisi oluşturmak için bir bilim dalı sayılar.

Her insan ve firma satış yapmak zorundadır ve her an aslinda bir pazarlama ve satışla karsi karşıyadır. Hayatın kendisi de bir satıştir aslında bana göre satış öğrenilmeli ve öğretilmelidir.

Her ne ne iş yaparsın yalın satışın içindesiniz. Satış bir makina ve ekipman,hizmetleri tanımaktan çok insanı ve insan psikolojisini bilerek satış yapmak istediğiniz insanın ihtiyacıni analiz etmek için soru sormak tan başlar.

Satış insana karşı yapılır. Siz ne kadar büyük işletme ve markali ürünler olursa olsun satışin sonuclanmasi satış yapacak insana bağlıdır.

Satisicininin olması gerekli nitelikleri sıralayarak iyi bir Satisci Olmak için yapılması gerekenler yada sahip olunması gereken nitelikleri sıralamaya kalmayacağım.

Satis insanin,  insana karşı güven duyarak dostluk bağı kurup   insanın ihtiyacıni anlayıp ona göre ürün ve hizmet sunmak ve ödeme planı çıkartarak  satış sonrası hizmet vermektir.

Satilan ürünlerin özellikleri ve fiyatı artıkça İnsanlar satış yapan firmaya, satıcıya olan güven in planda olup ürünler ikinci planda kalıyor.

Yani önce kendini tanıtmak ve güven uyandırmak sonra müşteriyi tanımak ve onun ihtiyacını analiz etmek sonrası firmayı tanıtmak ve müşteri için uygun ürünü sunmak ve ödeme planı ile satış işlemini olumlu sonuçlandırmak gerekiyor.

Müşteriler en çok satış sonrası bakım ve hizmetler için sorar soruyor ve beklenen verimin alınması vs gibi konularda takılıp kalıyorlar. İşte bu durumda garantiler ve bakım hizmetleri ön plana çıkıyor.

Standart satış eğitimleri ve kişisel olarak kendini satışa uyarlamamis insanlar satışı olumlu sonuçlandirma yapamıyor. Musteri fiyat yada ürünün faydası hakında itirazlarda bulunur.

İtiraz eden müşteri alici müşteri olup satıcının duruşuna ve anlaşmasından güven duymadigindnan dolayı kafasındaki sorulara cevaplar aramak için sorular sorar ki bu satış olumlu sonlandı demek oluyor.

İşletmeler satış stratejisi le hedef kitleyi belirterek ona göre satış planı yapmak ve ekipleri oluşturarak eğitim verilmelidir. Çünkü her insan aynı mantıkla satış yapamaz ve her ürün aynı satış teknikleri ile satılması mümkün değildir. Satisin % 80 satış yapan insana bağlı olup % 20 diğer faktörere bağlıdır.

Yüksek fiyatlı ürünlerden satış oranları %  3 iken düşük fiyatlı ürünlerden 3 de 1 dır . Bir işletme satış konuşanda ne kadar çok elamanlar eğitim verir ve satış ile pazarlama çalışmaları yaparsa o kadar çok kazanır.

Satış elemanlarının en büyük hataları müşteriyi küçük be bilgisiz görmek, çok gereksiz konuşma yaparak kendini ve deneyimlerini aktarmaya çalışmak, rakiplerin ürünlerin karalamak hatasına düşerek insanların aklında olumsuz izlenim bırakmakta.

Aslinda. İlk müşteri ile karsilasmak satış yapmak için değil onun ihtiyaçlarını tanımak durumunu analiz etmek kendini tanıtarak dostluk bağı kurmak için olmi. Her zmasn satışı ikinci toplantıya bırakmak daime iyidir.


Ancak burada musteri ile bağlar koparılması gerekmiyor. Satışlarda işi takıp etmek başarı getirir. İhtayaci varsa arar demek yanlış çünkü o işi yapan tek siz değilsiniz.

Sizin gibi yüzlerce firma ve satış elamanları var. İnternet sayesinde insanlar hemen her bilgiye saniyeler içinde ulaşıyor. İlk toplantıda dostluk bağı kurmak ve satış işlemini daha sonraki toplantıda bitirmek gerekiyor.

Son olarak ölen insanın tekrar canlanmasına ihtamal verim ama giden müşterinin geri gelmesine ihtimal vermem.

İnsanlar sadece güven duyduğu kişiler ile çalışır ve güven duyduğu marka ve firmadan alış veriş yaparlar. Başarılı satışı olumlu sonlandırma durumunda hem dostunuz hemde surekli müşteriniz olup size kendi yakın arkadaşını tavsiye eder. Kendisi de sizin reklaminizi yapar.

Yorumlar

Yorum Gönder