İşletmeleri Başarılı ve Farkli Yapan İnsanlardir.

Günümüzde işletmeler her gün değişen ve artarak rakabet ile karşı karşıya kalarak mücadele etmek zorunda kalıyor. Bilginin ve üretim hızının hızla ve aynı kalite de yayılması ile firmalar rakiperlinin ve ürünlerinin hakkında hemen bilgi alıyor yada kendilerine farklı bir kulvar bularak ilerliyor.

Artık işletmelerin üretim ve dağıtım, satış hatta kaliteye göre fiyatları da aynı sayılır. Böyle ezici bir ortamda firmalardan önce olmak isteyenler marka ve kurumsal kimlik çalışmaları ,kalite ve sosyal sorumluluk projesi ile önce geçmeye çalışıyor.

Şimdiye ne kadar yazdıklarım ne yazık ki geçici ve kopyalanabilir olduklarından dolayı kısa zamanli basari getirir. Oysa işletmeler uzun dönem faaliyet göstermek için kurulur.

İşletmelerin bir birinden farklı yapan en önemli etken pazara marka ve insan faktördür. Bir lsletme ilerlemek ve büyümek istiyorsa isinde profesyonel insanlar ile çalışmalı ve onların gelişmesi için düzenli olarak eğitim verilerek kendi içinde kariyer yapma fırsatı verilmedir.

Bana göre bir işletme çalışmak için başvuru yapan insanlar bizlere ne gibi eğitimler veriyorsunuz ve kariyer olanaklarınız nedir demeli. Bir işletmede eğitim departmanı yada sorumlu kişi varsa o işletme hem büyüme potansiyelinin yanında insanlara değer veren bir işletme olduğu aşikar olur.

Bu zamanda eğitim olmadan büyük işletme olunamaz ve işinde profesyonel olunması imkansızdır. İşletmeyi büyümenin en etkili yolu eğitimden geçiyor. Egtitimli elamanlar doğru şekilde firmaya bağlı olarak firmasına bağlılık oluşur ve insan ilişkileri iyi olduğundan her zaman kazandırır.


Bir kurumda işe alınan elaman ustayi geçmiyorsa işletme geriliyor, İşletmeci elamanın ilerlemesine engel oluyorsa işletme yetenekleri ve bilgisi yok demektir. Bir işletmenin performansını en düşük elaman belirler. İyi yöneticiler  lider ruhlu insanlara ilham vererek destek olarak onların yeteneklerinin gelişmesine ve kendilerine güven duymasına katkı sağlarlar.

Kısaca işletmeci hem çalışanlara hemde Kendini geliştirmek yöntemi ile markalaşma ve kurumsallasma yolunda hızli yol alır. Markalama ve kurumsallaşmak için gerekli şartları bilmekten cok uygulama sonuç getirir. Bu da çalışan insanlara bağlı değil mi?

Yorumlar