İşletmenin Basina Gelecek en Korkunç Durum

Bir işletmenin başına gelen olayda işletmenin kapanmasıda işletme yöneticisine bağlı olup en korkunç olanı da egoist biri tarafından bilgisizlikle yönetilmesidir.

İster katılın isterseniz katılmanın bir işletmenin devamı yöneticisinin elindedir. Egoist işletmeci işletmeci plan yapmayı kabul etmez ve her şeyi biliyorum diyerek kimseden akıl almak istemez.

Kendi hatalarını görmez ve kabul etmez, firmanin her çalışanına müdahale ederek her işi en iyi ben biliyorum diye kendisi yapar. Kendi hatalarını marifet kabuk ederken çalışanların hatalarını bulduğunda yada yapilmasi gereken şekilde yapılsa bile kendisi belirler.

Çalışanlara her an karar değiştirerek sürekli karışir kendisinin egosunu tatmin eden yalaklara itimat ederek gerçekten çalışan ve firması için emek edeni görmez. Çalışanlar arasında ayrımcılık yaparak dedikoudu ve çalışanları bir birine kötülemeye başlayarak elaman çatışmasına neden olur.

Firmanın parasını keyfi için kullanmaktan hiç çekinmez doğru hesaplama tutmaz. Eğitme önem vermez, danışmanlari sevmez, her işi kendisi yapar. İş yerine kendisine gaz vererek doldurusa gelerek kendisine itifalt eden insanları ve hemsericilik yapar.

Elamanlar işten soğur iş verimi düşer adaletsizlik ve kötü ürün yada hizmet üretmeye başlanır. İnsanlar ya kalır işi ve işletmesini kendi işi gibi benimsez sadece ay sonunu bekler. Müşteri ile ilgilenmezler yada rakip firmalara giderler.

Kalan elamanlar da yeteneksizdir yoksa yetenekli eleman neden egoist bir insana katlansin ki iş bulamamaktan korktuğu içindir. Sonra müşteriler gider, maliyetler artar , gelir düşer işletme ödeme yapamaz hala gelir ve kapanır.

Yine kendi eksiklerini görmek yerine suçu başkalarını atarak kendini hakli görerek elamanları suçlayacak be iyi biri olduğunu kabul düşünerek sistemi yada başka bahanelerle öne sürerekz devleti karalarayarak insanları kendine dediğil sistemin ve piyasinin kötü olduğunu lanse eder.

Bir baharla çiçek gelir düşüncesi ile bir başarının yıllarca devam edeceğini , surekli işlerin iyi olacağını kabul ederek risk yönetimi yapmaz. Onun öğrenecek hiç bir konu kalmamis elamanlar ve kendine gerekli eğitim ve gelişimdan faydalanmak adete gereksiz gider olarak görür.

Çalışanların biri gider biri gelir mantığı gibi müşterilere önem vermez ve çoğu zaman insanları kazanmak ve sorunlara çözmek yerine musteri ile kavga ederken haklı olmaya çalışir.

Bir işletmede bir şeyler ters giderse ilk bakılacak nokta işletmecinin davranışlarıdır. Çünkü at sahibine göre kişner elamanlar hem bir birine hemde müşterilere kaba davranir ve sonunda ne müşteri kalir nede iş oysa ona gore piyasa kötü ve kriz vardır.

Yorumlar