MARKA OLMAK NE KAZANDIRIR?

Markalama nedir? Aslında markalaşma istenen hedef kitleyi ürünlerle ilgili arasında duygusal bağ kurarak akılda kalıcı ve farklı konumlandırarak  bilinirlik ve tercih edilmesini sağlamaktır.

Markalaşma çalışmaları standartlaşma ve kurumsal kimlik çalışması yaparak kurumsal firma olmaktan başlayarak rakiplerden farklı olup insanlarla uzun süren sağlam iletişim sağlayarak bilinir olmaktır.

Markalaşma kısa süreli değil uzun dönemli olup bir taraftan markalaşma çalışmaları yaparken diğer taraftan ürünlerin ve firmaların markalaşması çalışanların da marka isimler olması gereklidir. Bireysel, ürün ve firma aralarında markalaşma çalışmaları farklıdır.

Neden marka olmak gerekli derseniz insanlar tarafından bilinirlik sağlamak, rakiplerden ayrılmak ve tercih edilerek daha az reklam harcamaları ile daha fazla satış yaparak karlı işletme olmaktır.

Marka ürünlerde fiyat konusunda müşteri itirazları yok denecek kadar az olur. Rakipler ile aynı maliyet olsa bile en az %30 daha yüksek rakama ürün satma durumunuz mümkündür.

İşinde çalışan biri olarak uzmanlaşarak markalaşma durumunda dağ başında olsanız da insanlar size güven duydukları için size gelir ve işi sizin yapmanız için sıra bile beklerler.

Markalaşmanın önemini anlamak için  şunu ifade edeyim. Bir bitki bile sadece marka bir firma tarafından satıldığı için altından daha fazla para verilir. Bir tablo fiyatı sadece bilinir birinin fırçasından çıktığı için otomobil fiyatından daha fazla rakama alıcı bulur.

Nerede ne iş yaparsanız yapın en az 4 yıl ile 10 yıl arasında markalaşmaya başlanır. Öyle 6 ayda marka olunmaz. Küçük bir mahallede suçu da olsanız 5 yıl civarında zamandan sonra orada insanlar tarafından bilinir ve marka olursanız. İlle uluslar arası yada ülke genelinde marka olmak şart değildir.

İşinde lider ve bilinir ürün yada hizmet satmak için markalaşma çalışması yapılması gereklidir. Günümüzde çok kazanan işletmeler markalaşmaya başarmış işletmeler yada kişilerdir.

İşte sırf marka yüzünden insanlar işletme kurarken bir markanın bayiliğini alarak hem hazır marka ve bilinirlik hemde urun ve hizmet geliştirmek. İşletme yönetimi ile ilgili bilgi ve birikimi aktararak kazanmaya başlar.

Normalde markasız kendi isletme açsa belki 3 de 1 maliyeti olur. Ancak hem ürün hemde işletme bilgisi olması lazım. Şimdi kendi markanı oluşturarak bayilik ve franchse mi vermek daha iyi yoksa bir markanın franchisesini mi almak mantıklı.

Evet markalama üretim yapmaktan daha önemli ve satışı daha kolay yapmanıza olanak sağlar. Zaten isletmelde yapılan faaliyetlerin temelinde daha fazla satış yapmak vardır.

Reklamlarda sıradan insanlara 100 TL ödeme yapabilirlerken ünlü ve marka olmuş insanlara 100.000 TL para verilmesinin tek nedeni marka kişi olmasıdır. Ünlü kişilerin karakteri ve duyulan sempati yüzünden reklamı yapılan ürünle izleyici duygusal bağ kurar ve daha fazla akılda kalıcı olur.

Ancak son zamanlarda web sitesi yaptırmak, iki tane yazı yazmakla marka olunacağını zan eden insanlar çoğaldı. Reklam yada afis, tabela ile marka olunmaz. Kendi markasını yaratmayan, işletme sistemi oluşturamaması biti nasıl bayilik verir yada franchise verir anlamış değilim.

Yorumlar