Rakipleri mi Takip Etmeli Yoksa Müşteriyi mi Dinlemeli

İş hayatında başarı için bir çok formüller veriliyor. Kimi girişimcilik olarak yeni bir ürün yada hizmet ile pazara gir, kimi iyi bir pazarlama ve satış ekipi kur. Kimi müşteriye sor, Rakipleri takip et kimida en iyisi olmak için sürekli gelişim göstermek için icat ve ar GE yap derler.

Dostlar başarı bir bütünlük ve doğru zamanda doğru faaliyetlerde bulunarak rakiplerin yapamadığını yapmak için kendine yeni kulvar ve strateji belirlemeniz lazım.

Rakipleri takip ederseniz hiç bir zaman sektörünüzde en iyisi olamazsınız. Zaten birini takip etmek demek birinci olmak istemiyorum demektir. Birinci olmadığınızda insanlar sizi terk ederek birinci ile iş yapar.

Çünkü insanlar daime kazanan ve en iyisi ile çalışmak ister. Ucuza iş yapana sadece bir defa yaptırırlar yada ucuz ürünü sadece bir defa alırlar. Ama en iyi ürünü ve hizmeti daima tercih ederler çünkü beklentilerinin karşılığında alırlar.

İnsanların olanakları ve beklentileri daime değişir olduğundan kararları da değişkendir. Bu gün ihtiyacı olduğu için almak zorunda kaldığı bir ürünün daha iyisini zevk ve prestij yada başka duygusal nedenlerden dolayı alır.

Duygusal diyorum çünkü insanlar önce duygusal olarak alim kararı verir sonrada onu mantık çerçevesinde karar alırlar.  Ancak insanlar her zaman tam olarak kendi ihtiyaçlarıni belirkeyemez olduğundan talepleri her zaman daha lüks ve daha iyisini doğru gider.

Burada firma yöneticileri en iyisi olma ve ürün ile hizmet geliştirme yapmak zorunda. insanların taleplerine göre ürün geliştirmek isterse bu olumsuz olarak yansır çünkü insanlar var olanın en iyisini talep ederler.

İnsanların beklentilerini ve gelecekteki fırsatları bulmak için yaratıcı olmak ve ileriyi göremezsiniz gerekli işte o zaman oluşacak taleplere göre üretim değil üretime göre talep olur.

Bu gün kullandığımiz hangi ürün müşteri tarafından istenmişti de üretilmiş hiç bir ürün sayılır. Ama ihtiyaçlari belirleyen ve çözüm üreten insanlar tarafından analiz edilerek ürün yada hizmet olarak ortaya çıkmıştır.

Müşterileri ne zaman dinlemek gerekli o zaman diyeceksiniz. Müşterileri satış sonrası dinleyerek hem olası müşteri kayıplarını önleyebilir hemde onlardan geri bildirim ile ürünü daha iyi geliştirme fırsatı bulurken ilerde oluşacak fırsatları görürsünüz.

Sakın ola ki rakiplerin kuyruğuna takılıp ona gore pozisyon alarak strateji geliştirme gibi bir hataya düşmeyin. Eğer olurda Rakipleri takip ederseniz siz hep geride kalır müşterilerinizin rakipten alış veriş yaptığıni izlersiniz.

Yorumlar