Satışları Artırmak İçin Ne Yapmalı

Her esnaf ve işletmeci eski işlerin kalmadığını piyasanın her gecen güne göre daha kötüye gittiğini yakınan çok insanlarla karşılaşıyorum. Ancak bu işlerinin daha kötü olacağını söylüyorum onlara dikkat etin işlerin değil işlerinin kötü olacağını söylüyorum.

Eskiden internet çağı yok insanlar kit bilgi ile sadece ihtiyaçlarını karşılamak için alım yapıyorlardi. Ancak teknoloji gelişmesi ve eğitim seviyesi artması ile insanlar hem ürün hemde ürünlerden beklentiler artı ve bilgi sahibi oldular.

Artık insanlar bir bölgeye bağlı olmadan istediği yerden istediği ürünü uygun fiyatlara bulması mümkün. Oysa eskiden satan az alan çok idi şimdi ise satan çok alan az.

Takipte yok du dükkanı aç müşteri gelir alırdı oysa şimdi esnaf müşterinin ayağına gidiyor yani kisaca 180 derece işler tersine döndü. Ama bizim o zamandab kalan esnaflık anlayışi ve o esnafın yetiştirdiği işletmeciler aynı kafada kaldılar.

Dünya değişti, insanlar değişti, işletme kaideleri değişti ama onlar hala eski bgi ve eskiden yaptiklari ile tekrar işlerin çok iyi olacağını bekliyorlar. Surekli geçmişe bir özlem ve geçmişteki başarılarla övünmekteler.

Artık hız ve teknoloji çağında ayak uyduranlar ayakta kalır yada yok olup giderler. Oysa değişim ile değişmek gereklidir. Değişmeyen elenir.

İş yapamayan esanf işleri canlandırmak, satışları artırmak için işletmenin içindeki ürün ve hizmetleri, urub tanıtım, ekip yönetimi, üretimini ve satış sisteminini insanların beklentilerine cevap verecek şekilde uygun ve kalitesi yapmak için modayı takip ederek insanların neler istediğini anlaması gerekir.

İşletme analizi yapılarak acil alınması gerekenler, yeni müşteriler bulmak, marka ve reklam çalışmaları yapmak, satış kanalı ve pazarlama stratejileri oluşturmak, ekipi yenilemek, eğitim vererek işletmenin her birimi yeniden yapılanmak kurumsal bir işletme anlayisi ile ayağa kaldırilali ve yerinden canlandırmak için harekete geçmelidir.

Yorumlar